TOP

Dr. Martens viert 60-jarig bestaan met 12 samenwerkingen

Schoenenmerk Dr. Martens viert in 2020 het zestigjarig bestaan en doet dat door twaalf samenwerkingen te lanceren.

Dr. Martens heeft ter gelegenheid van hun 60-jarig bestaan 12 iconische merken gevraagd om de originele Dr. Martens boot in een nieuw jasje te steken. De eerste 1460-boots rolden op 1 april 1960 van de band; speciaal ontworpen voor werklui en zo gemaakt dat ze steviger en comfortabeler waren dan ander schoeisel dat op de markt was. De jaren daarna is het simplistische design door verschillende subculturen omarmd en gevormd.

Nieuw jasje

De opdracht voor de samenwerking was ‘Wat betekent de 1460 voor jou?  Op basis hiervan zijn ze samen, maar wel vanuit het unieke, creatieve oogpunt van elk van de merken de uitdaging aangegaan om de originele boot in een nieuw jasje te steken. De twaalf merken hebben allemaal een langdurige relatie met het merk.

Eerste limited edition

In 2020 komt er eens per maand een gloednieuwe boot uit. De eerste limited edition is ontworpen door A Bathing Ape. Dit is de vierde keer dat Dr. Martens een samenwerking met dit streetwearlabel aangaat.  De limited edition Bape 1460 is vanaf 25 januari 2020 (in zeer beperkte aantallen) verkrijgbaar in geselecteerde winkels en online. De volgende 1460 ‘remastered’ wordt binnenkort bekendgemaakt.