TOP

DK Agency introduceert nieuwe ‘shoe-dropping’-service

Verkoop een Alberto Bellini-schoen online en stuur de order naar de agent, die de schoenen vervolgens direct naar de klant opstuurt. Met deze ‘shoe-dropping’-service wil agentuur DK Agency het schoenenwinkels tijdens de lockdown iets makkelijker maken.

Met de nieuwe ‘shoe-dropping’-dienst wil Dennis van Kaauwen, de eigenaar van DK Agency, winkeliers helpen de lockdown door te komen. “Het verlengen van de winkelsluiting is opnieuw een flinke tegenvaller voor de winkeliers”, laat hij weten. “We voorzien de komende weken alleen online een groeimarkt. Daar spelen we met deze service op in.”

Win-winsituatie

Hoe het werkt: DK Agency levert de detaillist productfoto’s en omschrijvingen aan voor hun website/webshop en social media-kanalen. Wie iets verkoopt, geeft de order per telefoon of mail door, waarop DK Agency de order direct naar het huisadres van de klant verstuurt. Als de dienst een succes wordt, wil het bedrijf uitbreiden met een b2b-portal en online koppeling naar het magazijn. Het achterliggende idee is dat winkeliers hun klanten op deze manier nieuwe dingen kunnen laten zien zonder daarvoor zelf extra risico op zich te nemen. “Geen voorraad, investeringen of aanbetalingen; wel de nieuwe collectie, de klant verblijden en aan je binden”, somt Van Kaauwen op. “Een win-winsituatie.”

Collecties koppelen

DK Agency start half februari met de nieuwe dienst. In eerste instantie gaat het om de bestsellers van het eigen merk Alberto Bellini: de loafers en sneakers, met bijpassende riemen. De ‘shoe-dropping’-service wordt ook uitgerold voor het Portugese designsneakerlabel Leandro Lopes en het Italiaanse mannenschoenenmerk Stefano Branchini, waar Van Kaauwen beide agent voor is. Volgens de ondernemer zijn de reacties ‘fantastisch’. “We hebben al zeventien nieuwe klanten mogen verwelkomen.”

Sterker uit de crisis

Alberto Bellini presenteert elke vier tot zes weken nieuwe stijlen, die direct uit voorraad geleverd kunnen worden. “Het twee keer per jaar op voororder bestellen van collecties is voorbij”, stelt Van Kaauwen. “Schoenen die nu ‘hot’ zijn, zijn bij de uitlevering over een half jaar wellicht alweer uit de mode.” Korte lijntjes en altijd actuele collecties zijn dé manier om de huidige crisis te overwinnen, zegt hij. In de nieuwe editie van Schoenvisie, die op 1 februari 2021 verschijnt, gaan Van Kaauwen en een aantal andere schoenprofessionals dieper in op de impact van corona, hoe ze hun bedrijf door de crisis heen loodsen en daarbij ook hun eigen welzijn niet uit het oog verliezen. Schoenvisie ook ontvangen? Kijk hier voor de mogelijkheden.

Beeld: DK Agency