TOP

Dit zijn de ambitieuze toekomstplannen van Högl

Het managementteam van Högl - onder leiding van ceo Gerhard Bachmaier en cso Harald Winzer - heeft ambitieuze doelen gesteld voor de komende drie jaar.

Naast een geoptimaliseerde aanwezigheid bij gespecialiseerde retailers, wil Högl in de komende drie jaar internationaal met 30 procent groeien. Dat heeft het managementteam – onder leiding van ceo Gerhard Bachmaier en cso Harald Winzer – bekend gemaakt. “Onze doelstellingen voor de komende drie jaar zijn ambitieus en toch haalbaar”, vertelt Bachmaier in een persbericht. “We plannen een groei van 30 procent op verschillende gebieden in afzonderlijke markten.”

De geplande groei zal voornamelijk worden gerealiseerd door de uitbreiding van het aantal verkooppunten en door nauwe samenwerking met gespecialiseerde handelspartners. In deze geest zijn de afgelopen weken dan ook tien nieuwe shop-in-shops en twintig merkhoeken geopend.

Naamsbekendheid

Aan de basis van de toekomstplannen staat de schoenencollectie, die in de toekomst nog verder moet worden verbeterd door de merkverklaring en de modellen nog meer één te laten worden. “We promoten onze naamsbekendheid door middel van monobrandstores en grote winkelaanwezigheid in gespecialiseerde zaken”, vertelt Bachmaier. “We zien online en social media in de eerste plaats als een direct communicatieplatform met onze klanten, terwijl e-commerce zal worden gecombineerd met een omnichannelstrategie die momenteel wordt ontwikkeld en waarin gespecialiseerde detailhandelspartners worden geïntegreerd.”