TOP

VanHaren heropent eerste winkels volgens nieuw retailconcept

Schoenenketen vanHaren introduceert een nieuw retailconcept. De eerste vestigingen in de nieuwe stijl – in Deventer, Hoofddorp en Spijkenisse – zijn inmiddels heropend. Later dit jaar ondergaan nog zo'n twintig andere filialen een metamorfose.

Beeld: vanHaren

Een ruimtelijk gevoel, een hoogwaardige uitstraling en een gedetailleerde productpresentatie zijn belangrijke pijlers onder het nieuwe retailconcept, laat vanHaren in een aankondiging weten. De vestigingen in Deventer, Hoofddorp en Spijkenisse heropenden eind maart en begin april als eerste filialen in de nieuwe stijl. Dit jaar worden nog zo’n twintig andere winkels verbouwd. De retailer zet daarbij ook in op duurzame en energiebesparende maatregelen als een nieuw LED-verlichtingssysteem.

Locaties optimaliseren

“Verantwoordelijk en commercieel ondernemen vereist dat we onze locaties regelmatig onder de loep nemen en indien nodig optimaliseren”, stelt directeur Han Sterk in een aankondiging. “Verbouwingen en relocaties zijn hiervan ook een onderdeel. Wij geloven sterk in de legitimiteit van de fysieke winkels en hebben daarom gekozen om dit jaar te investeren in een groot gedeelte van ons winkelbestand.” VanHaren heeft ruim 200 winkels in de Benelux, 145 in Nederland en 58 in België. De keten is onderdeel van de Duitse schoenengigant Deichmann, dat wereldwijd meer dan 4500 winkels en 41 webshops exploiteert.

18.000 paar schoenen

Welke kant vanHaren op wil, is goed te zien bij het afgelopen vrijdag heropende filiaal in Hoofddorp. De eerste verdieping is bij de bestaande winkel getrokken, waardoor de verkoopoppervlakte van 300 naar 845 vierkante meter is gegaan. Hier worden 18.000 paar schoenen gepresenteerd. Nieuw is de sportafdeling met sneakerwand, waar klanten naast de private labelcollecties van vanHaren merken als Adidas, Fila, Nike en Skechers kunnen vinden.

Financieel directeur Robert Vos is ‘ongelooflijk trots’ dat de keten in het huidige retailklimaat kan blijven investeren in het winkelbestand. “Alles wat we doen, komt voort uit de wensen van onze klanten. Daardoor zijn we continue in beweging en bieden we de shopbeleving waar de huidige consument om vraagt.”