TOP

Dit is de impact van de lockdown in cijfers: ‘Ruim 90% minder omzet voor fysieke winkels’

Door de strenge lockdown die sinds 15 december 2020 van kracht is, zijn de mode- en schoenenverkopen via stenen winkels in de daaropvolgende tien weken nagenoeg weggevallen. De enorme online groei is niet genoeg om deze omzetdaling (-91,4%) te compenseren, blijkt uit cijfers van GfK.
Stenen mode- en schoenenwinkels hebben in de eerste tweeënhalve maand van de lockdown, de periode tussen 14 december 2020 en 21 februari 2021, meer dan 90 procent (-91,4%) minder omgezet. Dat blijkt uit de Fashionscan van GfK*. Het zal geen verrassing zijn dat online aanbieders hun omzet in diezelfde periode explosief zagen stijgen, namelijk met 81,3 procent. Die groei is echter niet genoeg om de daling bij stenen winkels te compenseren. Per saldo komen de mode- en schoenenbranche over de eerste tien weken van de strenge lockdown (week 51, 2020 tot en met week 7, 2021) op een min van

Log in om verder te lezen

Inloggen

 


Professionals in de schoenenbranche lezen Schoenvisie. Sluit nu een digitaal proefabonnement af (stopt automatisch) en ontvang gratis een maand lang, 24/7 volledige en onbeperkte toegang tot www.schoenvisie.nl

Neem een proefabonnement