TOP

Deze schoenenwinkels maken kans op een Dutch Retail Experience Award 2018

De vakjury van de Dutch Retail Experience Awards 2018 heeft de lijst met genomineerden bekendgemaakt. De prijzen worden op maandag 9 juli 2018 uitgereikt tijdens Soul Salon, dat deze juli-editie een ééndaagse belevenismarkt organiseert rond de Awards.

De schoenenwinkels die zijn genomineerd voor een Dutch Retail Experience Award zijn bekend. De prijs is in 2012 opgericht om vooruitstrevende retailers en winkelconcepten onder de aandacht te brengen en te stimuleren. Dit omdat het bij consumenten niet langer draait om de koop zelf maar om de beleving. Retailers die dit succesvol doen komen in aanmerking voor een prijs.

De vakjury heeft alle inschrijvingen voor de Dutch Retail Experience Awards beoordeeld en een lijst met genomineerden samengesteld. De awards worden jaarlijks uitgereikt aan (schoen)moderetailers die er het best in slagen een beleving voor hun klant te creëren, die volledig bij deze tijd past, waarin consumenten geëntertaind en geïnformeerd worden tijdens het winkelen. Belangrijke aspecten zijn authenticiteit, de uitstraling van de winkel, het merkenaanbod, personeel en de presentatie.

Dit jaar is er een nieuwe prijs in het leven geroepen voor grootfiliaalbedrijven die hun winkelconcept blijven uitbreiden op een creatieve manier, de Best Retail Evolution Award.

Van 28 mei tot 1 juli 2018 kan er worden gestemd op de kanshebbers. Tijdens de derde editie van Soul Salon in Amsterdam op maandag 9 juli 2018 worden de prijzen uitgereikt.

 


Best Customer Experience Award – Leather & Shoes

Wessels de Vlog – Rijssen
Trend Schoenmode – Panningen
The Little Green Bag – Vlaardingen
Ocho8 – Eindhoven
Goodwalt – Uden
Bronkhorst Schoenen – Gorinchem
Zwartjes van 1883 – Amsterdam
Geenen Schoenen – Bergeijk
MNDS – Rotterdam
Engelen Schoenmode – Deventer

STEM 


Stemmen

Van 28 mei tot 1 juli kan er gestemd worden op de genomineerden. De winkel met de beste beoordeling en meeste stemmen, ontvangt de publieksprijs in zijn/haar categorie. Er kan gestemd worden op de website van Dutch Retail Experience Awards via deze link

Nieuwe award

Dit jaar is er een nieuwe Award toegevoegd, namelijk de Best Retail Evolution Award. Met deze Award maken ook de groot filiaalbedrijven kans om deze benoeming in ontvangst te nemen.

De genomineerden zijn in willekeurige volgorde, per award:


Best Customer Experience Award – Women & Men

  • Deense Kroon – Eindhoven
  • Daily Poetry – Den Bosch
  • Labels –Sittard
  • MEENT – Haarlem
  • Div. Herenkabinet/Damesboudoir – Amsterdam
  • Bouclé – Bunschoten-Spakenburg
  • Mensink Mode – Eerbeek
  • Vallen Mode – Harmelen
  • Falcon Fashion – Woerden
  • Concrete – Den Haag

STEM 


Best Customer Experience Award – Women

  • Vrouw – Horst
  • Styled by Juuls – Utrecht
  • OU – Amsterdam
  • Zolamanoloa – Utrecht
  • Cartoux – Maassluis
  • Instore – Delft
  • Heerenstraat – Horst
  • Hartje Oost – Amsterdam
  • Noir – Roermond
  • L’Altradonna – Rotterdam Hilligersberg

STEM 


Best Customer Experience Award – Men

STEM 


Best Customer Experience Award – Jeans

  • EBB18 – Groningen
  • Denoism – Rotterdam
  • Best of Brands – Hoogland
  • Grivec Bros (Jeans Paleis) – Kerkrade
  • Tenue de Nîmes – Amsterdam
  • Baretta – Den Haag
  • Vielgut – Eindhoven
  • Black & Blue – Nijmegen
  • Dragster – Eindhoven
  • Denimbar – Winterswijk

STEM 


Best Customer Experience Award – Leather & Shoes

  • Wessels de Vlog – Rijssen
  • Trend Schoenmode – Panningen
  • The Little Green Bag – Vlaardingen
  • Ocho8 – Eindhoven
  • Goodwalt – Uden
  • Bronkhorst Schoenen – Gorinchem
  • Zwartjes van 1883 – Amsterdam
  • Geenen Schoenen – Bergeijk
  • MNDS – Rotterdam
  • Engelen Schoenmode – Deventer

STEM 

 

Uit de winnaars van deze subcategorieën wordt de winnaar van de Best Customer Experience Award gekozen.

 


Retail Excellence Award

  • Bossenbroek – Voorthuizen
  • Gimbrère – Tilburg
  • Van Westen – Zaamslag
  • Van Tilburg – Nistelrode
  • Roetgerink – Enter
  • Jansen Noy – Sevenum
  • De Rode Winkel – Utrecht
  • Leurink – Borne
  • Niek Jansen – Didam
  • Gentlemen Mode – Oud-Beijerland

STEM 


Most Innovative Start Up Award

  • Maha – Amsterdam
  • Make My Day Men – Nijmegen
  • Oeben’s Mercantile – Utrecht
  • Palma – Breda
  • Pek & Kleren – Amsterdam
  • Gekaapt – Amsterdam
  • Roots – Amersfoort
  • Paskaemer – Oosterhout
  • Poush – Wassenaar
  • Hype Heroes – Den Bosch

STEM 


Online Experience Award

  • Miuse
  • Nanii
  • Take it Slow
  • The Green Labels
  • Kenko Shop
  • No Label
  • Loavies
  • Brandfield
  • We Are
  • Labels
  • Little Soho

STEM 


Best Retail Evolution Award

  • Claudia Sträter
  • Sissy Boy
  • Be One
  • Duifhuizen
  • De Bijenkorf
  • Anna van Toor
  • Vanilia
  • Omoda
  • SuitSupply
  • Costes

STEM 

 


Wie zit er in de vakjury?

  • Edwin Belt – Branchespecialist mode, INretail
  • Kim Pereira – Hoofdredacteur Textilia
  • Ingrid Ploegmakers – Unit Manager Marketing & Communication Retail, Colliers International
  • Fred Rutgers – Retail trendwatcher
  • Michel Smit – Inspiringstories.nl & Michel Smit Fashion Forward

Over de Dutch Retail Experience Awards

Dutch Retail Experience Awards De Dutch Retail Experience Awards is een landelijke retailprijs voor deze winkelconcepten! Een winkel die extra aandacht heeft voor bijvoorbeeld: bijzonder personeel, het assortiment, de service, een origineel interieur, narrowcasting, speciale evenementen en verrassende winkelruimtes. De Dutch Retail Experience Award is in 2012 tot stand gekomen om retailers die zich voor deze nieuwe manier van winkelen inzetten onder de aandacht te brengen. En om tegelijkertijd een positieve voorbeeldrol voor andere retailers te creëren.

Textilia is mediapartner van de Dutch Retail Experience Awards.

Voor een deelnameformulier en informatie over de stemprocedure, voorgaande winnaars en de uitreiking op maandag 9 juli stuur je een email naar drea@poweringsustainablefashion.nl