TOP

Deze schoenenwebshop heeft de langste telefonische wachttijd

Telefoonboek.nl deed onderzoek naar de wachttijden van telefonische klantenservice bij vijf verschillende schoenenwebshops. Welke webwinkel had de langste wachttijd?

In een onderzoek van Telefoonboek.nl werden vijf schoenenwebshops onder de loep genomen: Omoda, Sarenza, Shoeby, Sacha en Topshoe. Deze webwinkels werden getoetst op drie punten. Allereerst, de vindbaarheid van het telefoonnummer voor de klantenservice op de webshop. Indien er een keuzemenu was, keken de onderzoekers of deze eenvoudig te doorlopen was. Tot slot noteerden ze de gemiddelde wachttijd tot er iemand aan de telefoon kwam.

 

Vindbaarheid telefoonnummer

Op vier van de vijf webshops is het klantenservice telefoonnummer direct op de hoofdpagina te vinden. Alleen op de site van Sacha moet je doorklikken; daar is het telefoonnummer te vinden op de pagina klantenservice.

 

Keuzemenu

Geen van de webshops had een keuzemenu. Telefoonboek.nl vertelt hierover: “Een keuzemenu kan uitkomst bieden voor grote organisaties, bijvoorbeeld als het handig is dat klanten direct worden doorverbonden naar een bepaalde afdeling. Geen van de schoenenwinkels maakt echter gebruik van een keuzemenu. Men wordt in alle gevallen direct doorverbonden naar een medewerker. Wanneer men snel iemand aan de telefoon krijgt is dat prettig, maar als de wachttijden hierdoor juist langer worden is het niet fijn. “

 

Wachttijden

Voor het onderzoek werden er vier telefoontjes gepleegd op verschillende tijdstippen. De langste gemiddelde wachttijd werd bij Omoda geconstateerd, namelijk drie minuten. Topshoe kwam het beste uit de bus met gemiddeld 10 seconden wachttijd.

 

Omoda

9:15 = 3 min.

12:00 = 1,5 min.

14:30 = 4,5 min.

16:30 = 4,5 min.

Gemiddelde wachttijd = 3 min.

 

Topshoe.nl

9:15 = 10 sec.

12:00 = 10 sec.

14:30 = 10 sec.

16:30 = 10 sec.

Gemiddelde wachttijd = 10 sec.

 

Sarenza.nl

9:15 = 30 sec.

12:00 = 2,5 min.

14:30 = 30 sec.

16:30 = 10 sec.

Gemiddelde wachttijd = 50 sec.

 

Sacha

9:15 = 10 sec.

12:00 = 20 sec.

14:30 = 5 sec.

16:30 = 20 sec.

Gemiddelde wachttijd = 13 sec.

 

Shoeby

9:15 = 20 sec.

12:00 = 20 sec.

14:30 = 30 sec

16:30 = 10 sec.

Gemiddelde wachttijd = 20 sec.