TOP

Deze schoenenretailers zijn genomineerd voor de Storytelling Awards 2019

Het duurzame importbedrijf Goodbrandz heeft bekendgemaakt welke moderetailers er een nominatie op zak hebben voor de Storytelling Awards 2019, de prijs voor schoenen- en kledingwinkels die het meest succesvol zijn in het toelichten van de achtergrond van de modemerken in de winkel. Dit zijn de schoenenretailers met een nominatie.

Zes jaar geleden is de Storytelling Award geïntroduceerd als onderdeel van de Dutch Retail Experience Awards. Deze wordt uitgereikt aan de retailer die er het beste in slaagt om de kennis van de modemerken over te brengen aan de klant, als onderdeel van de customer experience in de fysieke winkels. Organisator GoodBrandz heeft nu de genomineerden bekendgemaakt tijdens de modevakbeurs Soul Salon. 

Dit zijn de genomineerden in de categorie Leather & Shoes, op willekeurige volgorde

  • De Grote Tas in Amsterdam, 
  • Engbers Lederwaren in Enschede, 
  • Fraenck in Arnhem, 
  • Goodwalt in Uden, 
  • Lila the Store in Breda, 
  • Manwood in Amsterdam, 
  • Ter Steeg Lederwaren in Doesburg, 
  • Wessels de Vlog in Rijssen, 
  • Woudstra in Leeuwarden, 
  • Zwartjes in Amsterdam.

Stemmen

De genomineerden in elke categorie kunnen vanaf maandag 10 december hun klanten oproepen om op hen te stemmen. De winkels met de beste beoordeling, ontvangen een bezoek van een Mystery Shopper van Mystery Review. Aan de hand hiervan wordt een rapport geschreven, dat beoordeeld wordt door de vakkundige jury en waaruit de winnaars gekozen worden. 

“De herkomst van merken wordt steeds belangrijker voor de consument. De wereld is open geworden. Consumenten kunnen (online) meer informatie vinden dan de retailer zelf vaak beseft. Daarom is openheid van de retailer op zijn plaats. Een authentiek verhaal is heden ten dage van essentieel belang. Doorslaggevend is dan ook dat winkelpersoneel deze achtergrond meeneemt in de verkoopgesprekken. De rol die het personeel speelt in de winkels wordt dus steeds belangrijker. Zij maken vandaag de dag het onderscheid en bepalen voor een groot gedeelte het succes van de winkel. Informatie, presentatie, en productkennis zijn mede bepalend voor de keuze van de aankoop van een consument in de winkel”, aldus eigenaresse Cécile Scheele.

Nieuwe categorie

Naast de al bestaande categorieën Women & Men, Women, Men, Denim, Leather & Shoes en Kleine zelfstandigen/eenmanszaak, is er dit jaar een nieuwe categorie bijgekomen: Bodyfashion.

Hieronder de overige genomineerden van 2019, in willekeurige volgorde

Women & Men

  • Bastiaansen Modestad in Bavel
  • Humanoid in Arnhem
  • Karakter in Gouda, 
  • KOKOTOKO in Groningen, 
  • Make My Day in Nijmegen, 
  • Mooi ben jij! in Doetichem, 
  • No Sense in Barendrecht, 
  • Piet Zoomers in Den Bosch, 
  • Rinsma Fashion in Gorredijk, 
  • RIVS Alkmaar.

Women

  • Aline Fashion in Burgum, 
  • Anna van Toor in Zeist, 
  • Claudia Sträter in Amsterdam, 
  • Jones in Arnhem, 
  • Queens in Alkmaar, 
  • Ruys in Deurne, 
  • Speksnijder Mode in Bergambacht, 
  • Kameleon Studio in Nijmegen, 
  • Tally Ho in Bergen, 
  • Windtson bij Suus in Wageningen.

Men

  • Add/Dept in Panningen, 
  • Bij Jaap in Uden, 
  • ’t Rondje in Bergen op Zoom, 
  • Bruin in Woerden, 
  • De Jongens uit Hoogeveen in Hoogeveen, 
  • DSTRCT38 in Zwolle, 
  • Jurgen Langezaal in Herenmode Enschede, 
  • Les Deux Freres in Amsterdam, 
  • Neighbourhood in Arnhem, 
  • Twentyonewood in Alkmaar.

Denim

  • Butcher of Blue in Hoogland, 
  • De Bunker Hilversum, 
  • De Garage Harderwijk, 
  • Denham in Utrecht, 
  • De Rode Winkel Utrecht, 
  • House of Denim in Amsterdam, 
  • House of Indigo in Den Helder, 
  • Nudie Jeans in Amsterdam, 
  • Nukuhiva in Utrecht, 
  • Tenue de Nîmes in Amsterdam.

 

Kleine zelfstandigen/eenmanszaken

  • Bohemian in Rotterdam, 
  • Brandmission in Haarlem, 
  • Bruin in Woerden, 
  • Daily Poetry in Den Bosch, 
  • Katoen en Koffie in Brielle, 
  • Koekwaus in Den Bosch, 
  • Leef in Meppel, 
  • LIV stores in Utrecht, 
  • Roots in Amersfoort, 
  • Studio Jux in Amsterdam.

Bodyfashion

  • Beau Luxe Lingerie in Den Bosch, 
  • Bonne Nuit in Mijdrecht, 
  • Courage in Maastricht, 
  • KANT in Amsterdam, 
  • Lincherie in Amsterdam, 
  • Love Stories in Amsterdam, 
  • Pleasurements in Amsterdam, 
  • Salon de Lingerie in Amsterdam, 
  • Superbra in Rotterdam, 
  • Wolford in Den Haag.

Stemmen kan via deze link naar het stemformulier. Er kan gestemd worden tot en met 31 december. Op 20 januari wordt tijdens Modefabriek de winnaar bekendgemaakt.


De jury bestaat dit jaar uit:

  • Michel Smit – Eigenaar van agentuur Michel Smit Labels.
  • Edwin Belt – Branchespecialist Mode bij INretail.
  • Carlo van de Berg – Eigenaar Mystery Review, specialist in het  ontwikkelen en uitvoeren van tevredenheids- en belevingsonderzoeken. 

Mystery Review zal de winkelmedewerkers met name testen op hun kennis van de producten. Criteria die hierin bepalend zijn, zijn de aanwezigheid van visuele communicatie, klantcontact en het benoemen van de achtergrond en herkomst van het product in het adviesgesprek.