TOP

Deze modemerken doen het goed op Vine

Vine is de nieuwste hype in social medialand. Met deze app kunnen gebruikers filmpjes van zes seconden uploaden. Omdat Vine-video’s maar liefst vier keer zo vaak worden gedeeld als ‘normale’ video’s, zou het wel eens dé perfecte marketingtool voor uw zaak kunnen zijn.

Al 100 dagen na de lancering van de app begin dit jaar worden elke seconde vijf Vine-video’s gedeeld. Dat onderzocht Unruly. Met Vine worden bedrijven uitgedaagd om creatief om te gaan met tijd. Zes seconden om precies te zijn. Hoe trekt u in zes seconden de aandacht van een consument?

Top 10 modemerken op Vine

Deze modemerken promoten hun merk op een creatieve manier op Vine.

1. Urban Outfitters

2. French Connection

3. Calvin Klein

4. Burberry

5. Kate Spade

6. Gap

7. American Apparel

8. Asos

9. Marc Jacobs

10. Ugg


Opvallend

In tegenstelling tot andere sociale media als Facebook, Twitter en Instagram, komen er in de top 100 ‘Viners met de meeste volgers’ geen modemerken voor. Ook Justin Bieber, Lady Gaga en andere populaire celebrity’s schitteren in de lijst door afwezigheid. Doordat Vine eigendom is van Twitter, en op laatstgenoemd medium vaak gedeeld wordt, spelen je aantal volgers op Twitter echter ook een rol. Dit compenseert een hoop voor de meeste modemerken. 

Bekijk ook welke modemerken het goed goed op Twitter, Facebook, Instagram en Pinterest.