TOP

Derde generatie aan het roer bij Burkely: ‘We moeten trouw blijven aan de corporate identity’

Sinds 1 januari 2018 heeft Burkely een nieuwe directeur. De 27-jarige Preben Horsten is de derde generatie in het bedrijf en heeft grootse plannen: “Het is verstandiger om een merk te bouwen in deze tijd. Als iemand een Burkely-tas wil, kunnen ze alleen bij ons terecht.”
Preben komt al sinds zijn geboorte in het kantoor van Horsten Lederwaren, private labelproducent en sinds 1988 moederbedrijf van tassenmerk Burkely. Zijn opa (Antoon Horsten) richtte de business in 1944 op, zijn vader (Cees Horsten) werkt er al meer dan vijftig jaar en later kwam ook zijn moeder (Brigitte Horsten-Appels) erbij. Maar toch was het nooit het plan van Preben om het bedrijf over te nemen. “Toen ik opgroeide, zag ik tassen als iets voor dames. Ik ging wel mee naar beurzen, maar ik zag er niet mijn toekomst in. Ik ben dan ook iets heel anders gaan studeren: Commerciële

Log in om verder te lezen

Inloggen

 


Professionals in de schoenenbranche lezen Schoenvisie

Neem een abonnement