TOP

De wereld veroveren vanuit Twente: zo wordt de Hooijer Groep een internationale speler

De Hooijer Groep speelde zich dit voorjaar in de kijker door de merkrechten van ’s lands bekendste schoenenontwerper, Jan Jansen, over te nemen. En achter de schermen is er nog veel meer gaande, vertellen algemeen directeur Bart van Iersel en commercieel directeur Bart Hooijer. “We gaan op Europees niveau opereren, en met Jan Jansen zelfs op wereldniveau.”
Foto’s: RJR Fotografie Het portfolio van de Hooijer Groep is in korte tijd flink veranderd. Dit jaar alleen al; jullie kregen er als agent vier nieuwe schoenenmerken bij (Carmela, Hey Dude, Lilian en Volare) en namen de merkrechten van schoenenontwerper Jan Jansen over. Welke strategie zit daarachter? Algemeen directeur Bart van Iersel: “Die veranderingen zijn onderdeel van een koers die we drie jaar geleden hebben ingezet. Kern van de zaak is dat we op Europees niveau gaan opereren met een mix van mode-, outdoor- en sport(schoenen)merken. Jan Jansen gaan we zelfs wereldwijd uitrollen. Dat is begonnen bij Sockwell, waarvoor we

Log in om verder te lezen

Inloggen

 


Professionals in de schoenenbranche lezen Schoenvisie. Sluit nu een digitaal proefabonnement af (stopt automatisch) en ontvang gratis een maand lang, 24/7 volledige en onbeperkte toegang tot www.schoenvisie.nl

Neem een proefabonnement