TOP

De retail na de coronacrisis: 4 lessen voor de schoenenbranche

Als de coronacrisis één ding duidelijk heeft gemaakt, is het dat digitalisering voor winkeliers van levensbelang is. Dat stellen Jos Voss en Olaf Zwijnenburg, sectorspecialisten retail & wholesale bij de Rabobank. Voor Schoenvisie schetsen ze vier belangrijke ontwikkelingen voor de schoenenretail.
1. De crisis heeft gezorgd voor herwaardering van lokale winkeliers “Positief is dat de crisis heeft gezorgd voor een herwaardering van de lokale middenstand. Voor corona waren winkels voor de consument als water uit de kraan; altijd beschikbaar. Tijdens de crisis bleek dat die beschikbaarheid geen vanzelfsprekendheid is. Waar veel grote ketens de deuren sloten, bleven de zelfstandige winkeliers grotendeels open. Klanten zagen en waardeerden dat. Het positieve imago van de lokale retail draagt hieraan bij; deze winkeliers zijn letterlijk en figuurlijk dichtbij en bieden service die bij grote ketens minder vanzelfsprekend is. Er zijn de afgelopen maanden allerlei acties

Log in om verder te lezen

Inloggen

 


Professionals in de schoenenbranche lezen Schoenvisie. Sluit nu een digitaal proefabonnement af (stopt automatisch) en ontvang gratis een maand lang, 24/7 volledige en onbeperkte toegang tot www.schoenvisie.nl

Neem een proefabonnement