TOP

De outfitterservice House of Einstein

In Amerika heb je Trunk Club: de zeer populaire outfitterservice, waarbij mannen door persoonlijke stylisten op afstand worden aangekleed. In Nederland kennen we de House of Einstein.

De House of Einstein werd in 2012 opgericht door ondernemers Mei Ling Tan en Jantien Herfst. De start-up werd onderscheiden met verschillende prijzen waaronder: VIVA400, Thuiswinkelawards 2014 en The Next Women 2014. De naam voor het bedrijf ontleenden de oprichters aan het pand waarin ze hun kantoor vestigden: het huis in Leiden waar Einstein ooit woonde.

Hoe de House of Einstein precies werkt?

  1. Via Skype, FaceTime of telefoon kunnen klanten hun persoonlijke Outfitter ontmoeten en spreken. Door dit een-op-een-gesprek krijgt de stylist een goed beeld van de kledingwensen van de klant.
  2. Vervolgens stelt de outfitter een box samen waarin de specifieke eisen tot uiting komen. De box wordt opgestuurd met de post. Dat betekent dat de klant niet langs hoeft te komen. Shoppen anno 2015!
  3. Wanneer de klant zijn box heeft ontvangen, bepaalt hij zelf wat hij wel en niet wilt houden. De prijs van de kleding is hetzelfde als in een gewone winkel en de service is gratis. Voor de personal shopper wordt dus niet betaald.

Met welke merken werken ze samen?

The House of Einstein werkt samen met een aantal bekende merken zoals Filippa K., Gant, Nudie Jeans en Bjorn Borg. Het schoenenmerk waarmee ze nu exclusief samenwerken is het Rotterdamse Vico. Voor de toekomst zijn ze van plan hun schoenenmerkenassortiment uit te breiden.

Wat zeggen anderen over House of Einstein?

“Het leuke is dat de outfitter goed aanvoelt wat ik mooi vind en in wat voor kleding ik mij prettig voel. Ik vind het knap hoe zij precies de juiste stijl en maten bij elkaar weet te vinden. De kleding is ook zorgvuldig ingepakt, met een persoonlijk kaartje erbij. Het voelde als een cadeau wat ik uitpakte.” – Rens de Jong, Dagpresentator BNR en Radiomaker

“Als ik zelf ga shoppen kom ik met de zoveelste blauwe blouse thuis. Ling kiest items die ik zelf niet uit het rek zou pakken, maar dan juist heel goed staan. Mijn vriendin is altijd minstens zo benieuwd naar de selectie, dus we pakken de box altijd samen uit.” – Job van de Kieft, Manager bij TNO