TOP

De metamorfose van Van Lier: ‘De lockdown was een kans om meer ‘out of the box’ te werken’

Het nieuwe sublabel VNLR (voor mannen én vrouwen), minder eigen winkels en een aangescherpte digitale strategie – het nieuwe Van Lier staat, zeggen eigenaar Geert van Spaendonck, productmanager Jeltje Rommens en datascientist Christina van Spaendonk. “Dat willen we nu verder uitbouwen. En daarvoor hebben we de wholesale heel hard nodig.”
Foto: Isa van Gemeren Tijdens de lockdown kreeg de brandstore in Rotterdam een make-over en werd het luxe sublabel VNLR gelanceerd. Waarom hebben jullie juist nu deze stappen gezet? Eigenaar Geert van Spaendonck: “We hebben de winkelsluiting aangegrepen om consumenten bij de heropening te verrassen met iets nieuws. Omdat we aannamen dat klanten met bepaalde verwachtingen zouden terugkomen naar de winkelstraat – niet om weer precies hetzelfde te zien als voor de lockdown." Hoe kwamen jullie op het idee voor VNLR? Geert: “Luxemerken als Gucci, Hermès en Louis Vuitton hadden tot een paar jaar geleden nauwelijks sneakers in de collectie

Log in om verder te lezen

Inloggen

 


Professionals in de schoenenbranche lezen Schoenvisie. Sluit nu een digitaal proefabonnement af (stopt automatisch) en ontvang gratis een maand lang, 24/7 volledige en onbeperkte toegang tot www.schoenvisie.nl

Neem een proefabonnement