TOP

De hype die Black Friday heet *

Het Amerikaanse retailfenomeen Black Friday groeit aan populariteit in Nederland. Dit jaar deden mode- en schoenenondernemers als Jeans Centre, Wehkamp, Filling Pieces en Sooco mee met de trend. "De actie heeft gezorgd voor verdubbelde bezoekers aantallen en een piek in de omzet van ruim 85 procent."
Traditioneel is Black Friday, de dag na Thanksgiving, het startsein voor speciale kerstaanbiedingen. Op vrijdag 27 november is er ook vanuit de Nederlandse retailmarkt verhoogde interesse. Sooco Footbar lanceerde om 00.00 uur een Black Friday actie: 15 procent korting op de gehele collectie plus gratis verzending via de webshop. De schoenenretailer ging niet te werk zoals meeste retailers, Sooco hield de actie bij één dag en niet het gehele weekend. De uitkomst was erg positief, het bedrijf zag een verdubbeling in het aantal bezoekers en had een piek in de omzet van 85 procent.  Marcel Ten Hoopen, directeur van Sooco Webshop:

Log in om verder te lezen

Inloggen

 


Professionals in de schoenenbranche lezen Schoenvisie. Sluit nu een digitaal proefabonnement af (stopt automatisch) en ontvang gratis een maand lang, 24/7 volledige en onbeperkte toegang tot www.schoenvisie.nl

Neem een proefabonnement