TOP

Dalende bestedingen in februari

De schoenenmarkt (totaal van vrouwen-, mannen-, en kinderschoenen, inclusief sportschoenen) is in de maand februari, vergeleken met dezelfde maand vorig jaar, gedaald in bestedingen (-13%).

Dit wordt veroorzaakt door een daling van het aantal gekochte paren (-15%). Het gemiddeld besteed bedrag per paar schoenen is licht gestegen. Dat blijkt uit cijfers van GfK ConsumerJury.

In het kwartaal december 2008 tot en met februari 2009 daalden  de bestedingen in het mannensegment mannenschoenenlicht (-13%). Biij de vrouwenschoenen liepen de bestedingen ook terug (-10%) ten opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar. 

De bestedingen in het segment kinderschoenen zijn in het afgelopen kwartaal licht gestegen (+2%). Het aantal gekochte paren kinderschoenen is gedaald (-7%). Het gemiddeld besteed bedrag is gestegen.

Het uitgebreide overzicht van de GFK-maandcijfers 2009 vindt u op deze pagina op de Schoenvisie-site.