TOP

Daily Paper X Puma: ‘Ik hoop op een nog betere positionering’

Sinds afgelopen week ligt de eerste PumaxDaily Paper-collectie in de winkels. Textilia bekeek de kleding- en schoenenlijn én sprak tijdens de officiële presentatie met een van Daily Papers’ mede-eigenaren, Hussein Suleiman: “We worden nog te weinig op onze kwaliteiten beoordeeld, ik hoop dat deze collectie daar verandering in brengt.”

Hussein Suleiman, Abderrahmane Trabsini en Jefferson Osei, de eigenaren van het Nederlandse streetwearlabel Daily Paper, stralen tijdens de lancering van hun eerste samenwerking met sportmodegigant Puma. De collectie, geïnspireerd door de cricket-spelende Maasai, is naast hun eigen websites en winkels ook verkrijgbaar bij geselecteerde internationale retailers. In de Benelux verkopen onder meer Freshcotton, Aspact, Avenue Store en Rib.Eye.Steak by Britain de PumaxDaily Paper-lijn.

Hoofdkantoor

Tijdens een vraaggesprek gaan Suleiman en Yassine Saidi, global senior head of lifestyle bij Puma en betrokken bij het samenwerkingsverband, dieper in op de collaboratie. Suleiman vertelt hoe op een dag het contact met Puma werd gelegd door zijn goede vriend Guillaume Philibert, oprichter/eigenaar van sneakermerk Filling Pieces. Ook dat label had afgelopen jaar een speciale collaboratie met het Duitse sneakermerk. Suleiman: “Een paar weken later zaten we op het hoofdkantoor van Puma ideeën uit te wisselen.”

Creatieve ervaringen

“De samenwerking met Daily Paper verliep vrij organisch”, vertelt Saidi. “Een voorbeeld: zij laten zich inspireren door hun Afrikaanse roots en wij sponsoren al jaren Afrikaanse voetbalclubs én cricketteams, de sport waarop deze collectie is gebaseerd. Waar ik vanuit Puma het meest trots op ben? “Natuurlijk op de producten. Maar eigenlijk nog meer op de nieuwe creatieve ervaringen die we hebben opgedaan. De strategie van Puma is dan ook: groeien door creativiteit. Daarom werken we graag samen met jonge creatieven.”

Betere positionering

Wat gaat deze samenwerking met Puma Daily Paper brengen? Suleiman: “Deze collectie wordt in zo’n 500 winkels over de hele wereld verkocht. Dus ik hoop op groei en een nog betere positionering. De afgelopen tijd hebben we het merk verbeterd, door onder andere te werken met betere producenten. Maar we worden nog te weinig op onze kwaliteiten beoordeeld. Ik hoop dat deze collectie daar verandering in brengt. RTL Boulevard noemde ons schoffies. We zijn gewoon serieuze ondernemers, die toevallig jong zijn, maar dat maakt ons nog geen schoffies.”

Pop-up in Parijs

Het altijd ambitieuze Daily Paper-team heeft ook voor de komende tijd grootse plannen. Zo ontwikkelt het label de nieuwe vrouwencollectie (vanaf dit voorjaar voor het eerst in de winkels) door. Er wordt gezocht naar nieuwe samenwerkingen, zoals met jeansmerk Denham. Rondom het 1-jarig bestaan van de brandstore in Amsterdam – in april – wordt een documentaire over Daily Paper gepubliceerd, waarin een kijkje in de keuken wordt gegeven. Verder hebben de ondernemers plannen voor een nieuwe pop-up shop in de zomer, dit keer in de Parijse wijk Le Marais. 

Daily Paper X Puma 9

Daily Paper X Puma 8

Daily Paper X Puma 12

Daily Paper X Puma 11

Daily Paper X Puma 3

daily paper x puma 10

Daily Paper X Puma