TOP

Crocs neemt schoenenmerk Heydude over

Crocs heeft schoenenmerk Heydude overgenomen. Het van oorsprong Italiaanse label wisselde voor 2,5 miljard dollar van eigenaar.

Beeld: Heydude

Met de overname van Heydude zegt Crocs verheugd te zijn om weer een ‘snelgroeiend en zeer winstgevend’ merk aan het portfolio te kunnen toevoegen. “De casual, comfortabele en lichtgewicht producten van Heydude passen perfect bij Crocs”, zegt CEO Andrew Rees in een persbericht. “Met onze wereldwijde aanwezigheid, marketing en infrastructuur vanuit Crocs willen we voortbouwen op de sterke basis van Heydude. We bewonderen het bedrijf dat oprichter Alessandro Rosano heeft opgebouwd en zijn vereerd om het Heydude-team bij Crocs te verwelkomen.”

Verdere groei

Heydude werd in 2008 opgericht in Italië door Alessandro Rosano. Hij denkt dat het label door de overname verder kan groeien. “We zijn trots op het merk dat we hebben gebouwd en vereerd om deel uit te maken van Crocs, een bedrijf dat perfect gepositioneerd is om Heydude naar een hoger niveau te tillen. We hebben de Crocs-business al lang bewonderd en zijn verheugd dat ze Heydude’s comfort, vakmanschap en stijl naar consumenten over de hele wereld brengen.”

Aparte divisie

De aankoopprijs van 2,5 miljard dollar is voor 2,05 miljard dollar in contanten afgehandeld en voor 450 miljoen in Crocs-aandelen voor Rosano. Na de afronding van de aankoop zal Heydude een opzichzelfstaande divisie binnen Crocs zijn. Rosano blijft de innovatieve productontwikkeling leiden als strategisch adviseur en creatief directeur. Als onderdeel van deze transactie is Rick Blackshaw aangenomen om bij Heydude te komen werken als executive vice president en brand president. Heydude wordt in Nederland vertegenwoordigd door de Hooijer Groep.