TOP

Crocs lelijk? Het eens zo verguisde merk is nu de lieveling van de modewereld

Sommige items leggen een lange weg af voor ze de status van mode-icoon bereiken. In het geval van de Croc, lange tijd ’s werelds meest verguisde schoen, was dat traject wel erg hobbelig. Toch kreeg de Amerikaanse klompenproducent het voor elkaar.
Hoofdfoto: L'Estrop De ochtend na de Oscars van 2021 ging het niet over jurken, maar over schoenen. Over één paar schoenen om precies te zijn: de gouden Crocs van The Roots-frontman Questlove. Het internet ontplofte toen hij de rode loper betrad. Een dag later – qua timing vast geen toeval – maakte de Amerikaanse klompenproducent bekend dat er in het eerste kwartaal van 2021 een recordomzet van 382,7 miljoen was geboekt. Maar wacht even, Crocs vonden we toch met z’n allen heel erg lelijk? Ging dit echt om dezelfde schoenen die zo’n tien jaar eerder nog door Time Magazine waren

Log in om verder te lezen

Inloggen

 


Professionals in de schoenenbranche lezen Schoenvisie. Sluit nu een digitaal proefabonnement af (stopt automatisch) en ontvang gratis een maand lang, 24/7 volledige en onbeperkte toegang tot www.schoenvisie.nl

Neem een proefabonnement