TOP

Cowboysbag speelt met capsule collectie in op jongere doelgroep

Cowboysbag lanceerde op vrijdag 23 juni 2017 een limited edition collectie waarbij de items voorzien zijn van patches. Hiermee wil het Nederlandse tassen- en accessoiremerk zich richten op een jongere doelgroep.

Naast de nieuwe collectie, lanceerde Cowboysbag op vrijdag 23 juni 2017 ook een limited edition lijn. Tassen, organizers en etuis zijn hierbij voorzien van patches. Op deze manier probeert het Nederlandse tassen- en accessoiremerk meer jongeren aan te spreken. The Bag – de meest bekende Cowboysbag-tas – is iets groter gemaakt zodat er makkelijker een multomap in past. Het model komt in twee soorten: een stoerdere zwarte en een zachtere zandkleurige.

De collectie wordt later dit seizoen ook uitgebracht zonder patches en in nieuwe kleuren.

Overname

Op 9 juni 2016 werd Cowboys Belt B.V. failliet verklaard door de rechtbank in Amsterdam. “Huisbank ABN Amro zette de financiering stop. Dat is de directe aanleiding geweest om surseance aan te vragen en dat heeft uiteindelijk tot een faillissement geleid.”, zei curator Paul van den Berg toen. Nog geen twee weken later nam The Little Green Bag het bedrijf over. “Vanuit onze retailervaring, zowel online als offline, merken wij dat er nog steeds enorm veel vraag is naar de producten van Cowboysbag. Wij geloven in het merk en gaan het weer in ere herstellen.”

cowboysbagBagPatchingBlackCloseNB

cowboysbagBagPatchingSandNB