TOP

Coach investeert in vaardigheden personeel met training

In een tijd van teruglopende bezoekersaantallen en opkomende internetbestedingen is het serviceniveau in de fysieke winkels cruciaal voor Coach om zich te onderscheiden van de concurrent en van internet. Daarom heeft het bedrijf geïnvesteerd in de vaardigheden van haar winkelpersoneel en bedrijfsleiders.

Coach heeft samen met Retail Result een trainingstraject afgerond waarbij verkopers en bedrijfsleiders van de verschillende vestigingen intensief zijn getraind. Voor de verkopers was er een verkoop- en servicetraining. De bedrijfsleiders van Coach hebben allemaal een training in coachend leidinggeven gevolgd.

Sales verhogende technieken
De trainingen waren praktijkgericht en werden gegeven door jonge trainers, om de ook jonge medewerkers van Coach te inspireren. Tijdens de trainingen lag de focus op sales verhogende technieken. Zo maakte het personeel kennis met de Million Dollar Man, een programma om de geleerde vaardigheden te toetsen tijdens store visits. De Million Dollar Man is een klant met veel geld die blijft kopen zolang het personeel blijft verkopen.

Million Dollar Man
Het hele Million Dollar Man-programma is interactief, via een tailor made website, smsjes en teasers per post, werd het personeel steeds geprikkeld om alert te blijven en bovenop de bij-verkoop te zitten. Hierbij werd de nadruk gelegd op de conversie en het aantal verkochte stuks per klant.

Coach Drachten
Het winnende team na de trainingen is Coach Drachten, zij hebben de meeste vooruitgang geboekt. Op de nulmeting zat het team op 25 procent bij-verkoop, aan het einde van het traject was de bij-verkoop gestegen naar 46 procent. Het team is door sponsor Adidas in Adidas Originals gestoken en mag geheel verzorgd een wedstrijd van Ajax bezoeken.