TOP

Cha probeert opnieuw de Duitse markt te veroveren

Het Nederlandse schoenenmerk Cha was al een keer op de Duitse markt te vinden, tot oprichter Alisha Staats drie jaar geleden ervoor koos zich uit Europa terug te trekken en te focussen op Nederland. Nu maakt ze echter weer de oversteek naar onze oosterburen.

Toen Alisha Staats eind 2014 inzag dat het verhaal achter haar Cha-schoenen niet goed genoeg werd vertaald naar de retailers, besloot ze – ondanks het succes – het merk uit Europa te halen en te focussen op Nederland. “Cha heeft een verhaal en ik wil mensen die dat over kunnen brengen”, vertelde ze in die tijd aan Schoenvisie. “Ik wil niet verkocht worden door een agent die zo veel merken heeft dat ik verdwijn tussen de anderen.”

Nu durft ze echter weer de stap te zetten en gaat ze in samenwerking met verschillende Duitse agenturen de afzetmarkt van Cha verbreden. “Je kunt je zo scheel kijken op internationale groei, maar als je het geconcentreerd houdt en een stevig fundament bouwt, kun je die stappen zetten wanneer je er écht klaar voor bent”, laat Staats nu weten via een persbericht. “En met de juiste partners kun je dat als merk dan ook dragen.” In Duitsland wordt de lentezomercollectie 2018 uit voorraad geleverd en op de Premium Berlin geeft Cha de officiële kick-off voor herfstwinter 2018-2019.

Lees ook: Cha trekt terug uit Europa, oprichter bouwt imperium zelf verder op

Cha

In 2009 werd schoenenmerk Cha geboren en al snel groeide het uit naar vele landen in Europa. Tot Staat zich drie jaar geleden volledig ging focussen op de Nederlandse markt. Momenteel heeft Cha ongeveer negentig verkooppunten in Nederland en een nieuwe showroom in Amsterdam. Het merk maakt handgemaakte schoenen die in Spanje worden geproduceerd en een Afrikaanse touch hebben.