TOP

CBW-Mitex lanceert digitaal platform voor ‘stenen’ schoenenwinkels

CBW-Mitex lanceert het digitale platform 'Reach in Schoenen' waarmee ondernemers hun fysieke schoenenwinkels ook online onder de aandacht van consumenten kunnen brengen.

‘Reach in Schoenen’ moet ondernemers met een fysieke schoenenwinkel helpen in hun slag om de digitale consument. Steeds meer mensen oriënteren zich voorafgaand aan de aankoop uitgebreid via internet. Daarom is het voor fysieke winkels, omdat deze retailers vaak helemaal gericht zijn op de verkoop via het stenen stenen winkels, belangrijk om in een vroeg stadium ook op internet vindbaar te zijn. Leden van CBW-Mitex kunnen gratis deelnemen.

Surfende consument
Retailers kunnen via een online formulier hun profiel invullen. ‘Reach in Schoenen’ linkt de adressen van deze winkels aan zoekmachines, app’s en websites en zorgt er zo voor dat ze bij de surfende consument in beeld komen. Volgens de brancheorganisatie doet de techniek het werk en hebben winkeliers geen kennis van zoekmachines etc. nodig. Ook kunnen de deelnemers aan Reach in Schoenen een eenvoudige webwinkel opzetten.

“Tijdbesparend”
‘Reach in Schoenen’ richt zich tevens op schoenwinkeliers die al op internet actief zijn, bijvoorbeeld met een webshop. Volgens CBW-Mitex werkt het tijdbesparend, omdat ondernemers op één plek en op een eenvoudige manier het complete bedrijfsprofiel kunnen bijhouden. Behalve bedrijfsgegevens kunnen ook merken en stijlen worden aangevinkt. Alle informatie kan vervolgens worden gekoppeld aan websites met winkeloverzichten, shoproutes en social media.