TOP

C&A wil 1 miljard investeren in omnichannel

Modeketen C&A wil tegen 2021 een volwaardige omnichannel retailer zijn. Dit jaar krijgt de webshop een complete make-over. De komende jaren gaat C&A 1 miljard euro investeren.

De webshop van C&A moet in 2021 een centrale rol krijgen in een nieuw winkelconcept dat in heel Europa uitrolt, vertelt een woordvoerder van de kledingwinkel aan online magazine Twinkle. Woordvoerder Mieke van Groningen: “We willen het aandeel van de online shop in onze totale verkoop verdrievoudigen tegen 2021. Wij zien en vinden dat winkels en online samengaan en wij investeren dan ook de komende jaren meer dan een miljard euro in de modernisering van winkels en aanbod.”

De investering van 1 miljard euro wordt gebruikt voor winkelbeleving, het online kanaal en de collectie van C&A. De webshop, die in 2012 werd gelanceerd, wordt dit jaar nog gemoderniseerd. De keten wil klanten de mogelijkheid bieden om waar en wanneer ze willen, te shoppen.

In oktober 2016 werd bekend dat vier filialen in Nederland werden gesloten. Daarnaast kwam vorige week naar buiten dat er 230 banen geschrapt werden op de hoofdkantoren in België en Duitsland. Dit is allemaal onderdeel van de nieuwe koers van C&A.