TOP

Bulaggi ondergaat re-branding [interview] *

Door veel veranderingen in het retaillandschap vond Nederlands tassenmerk Bulaggi het in 2014 tijd om het roer om te gooien. De re-branding zal vanaf nu terug te zien zijn in de collecties. Marketingmanager Joyce Langelaar: “Voorheen waren Bulaggi tassen heel erg van ‘en, en, en’ als ’t op details aankwam. We kiezen er nu voor om de details die erop zitten de juiste aandacht te geven. Het gaat om de juiste balans tussen functionaliteit en design.”
Hoe is het de laatste tijd gegaan met Bulaggi? “Er is veel aan de hand. We hebben te maken met een veranderende retailmarkt en er is om de haverklap in het nieuws dat een retailketen of merk faillissement moet aanvragen. De oorzaak daarvan zou kunnen zijn dat die bedrijven niet mee veranderen. Wij merkten dat het voor Bulaggi ook tijd was voor verandering, om de uitstraling van het merk beter te laten passen bij de doelgroep en om ons ook op een andere doelgroep te gaan richten. Een merk moet verrassend en spannend blijven, daarom besloten we om een re-branding

Log in om verder te lezen

Inloggen

 


Professionals in de schoenenbranche lezen Schoenvisie

Neem een abonnement