TOP

Buggy Parking bij House of Shoes

House of Shoes opende donderdag een speciale Buggy Parking. Deze actie is opgezet om aandacht te vestigen op de opening van de House of Shoes webshop. De schoenenketen richt zich hierbij voornamelijk op jonge moeders en wil door middel van Buggy Parking het winkelen voor kinderschoenen meer ontspannen maken.

Uit onderzoek van het Vrouwen Elektronica Panel blijkt dat ruim 67 procent van de moeders met kinderen in de leeftijd van 2 tot 5 jaar het samen winkelen als stressvol ervaart. 

Om er achter te komen waar House of Shoes haar kerndoelgroep, jonge moeders, mee kan ondersteunen, voerde het bedrijf in samenwerking met het Vrouwen Elektronica Panel een onderzoek uit. Van de ruim honderd respondenten was 72 procent van mening dat er meer rekening gehouden moet worden met kinderwagens en buggy’s in winkels.

Kinderschoenen 
Bijna 90 procent gaf aan hun kinderen mee te nemen als ze kinderschoenen gaan kopen. Kinderschoenen worden door 69 procent van de moeders regelmatig online gekocht. Meer dan 60 procent gaf dan ook aan dat een webshop een meerwaarde is voor een schoenenwinkel.

Buggy Parking
House of Shoes opende voor één dag een buggy parking, om te laten zien dat zij meedenkt met moeders die gaan winkelen voor kinderschoenen. De buggy parking bestond uit speciale parkeervakken voor buggy’s en kinderwagens, voor de deur van de vestigingen. De parkeerplaats werd beheerd door een piccolo. Na het parkeren kregen ouders een parkeerticket en bij een aankoop ook een kortingsbon voor de webshop.