TOP

Bristol opent winkel in Woerden

Bristol heeft op 1 september een nieuwe winkel geopend in Woerden. Aan het Kerkplein 27 is nu het nieuwste filiaal te vinden van het schoenenconcern dat meer dan tweehonderd winkels heeft in België en Nederland. De nieuwe winkel is ingericht volgens het nieuwe winkelconcept van het Bristol.

Beeld: Bristol

Met een weekend vol feestelijke acties opende Bristol de deuren van het nieuwe filiaal in Woerden. Hier gaan vijf medewerkers aan de slag in een winkel van 712 vierkante meter die volledig is ingericht volgens het vernieuwde Bristol-concept. Met de inrichting van de winkel is gekozen voor het creëren van een overzichtelijke, gezellige en inspirerende winkelervaring. Een ruimere opstelling, lagere schoenrekken en het gebruik van paspoppen brengen de collecties tot leven. Met het oog op het milieu wordt er gebruikgemaakt van energiezuinige en duurzame ledverlichting. 

Shop-in-shop

De nieuwe winkel in Woerden biedt een ruim assortiment. Klanten vinden hier de leren schoenencollectie Excellent by Bristol en bekende merkcollecties, waaronder Levi’s, Fila en Jack&Jones. Bovendien heeft de winkel in Woerden een breder sportaanbod te bieden met merken zoals Adidas, Asics, Panther, Puma, Reebok en Skechers.

In het nieuwe winkelconcept is meer ruimte voor de ‘shop-in-shop’ Coco Bella, een fashion corner waar men schoenen en kleding van het eigen modemerk terugvindt. In 2020 experimenteerde Bristol in enkele grote stadscentra met Coco Bella pop-up stores. De reacties op de inrichting en de modieuze collectie waren erg positief, waardoor de formule vanaf nu te vinden zal zijn in alle nieuwe of verbouwde vestigingen.

Pretty Smart

Elise Vanaudenhove, CEO van Bristol, is gelukkig met de opening van de nieuwe winkel in Woerden. “Ik ben enorm trots dat we onze succesformule dit jaar verder mogen uitbouwen. Met de opening van ons filiaal in Woerden willen we nieuwe klanten verwelkomen en hen inspireren met de nieuwste (sport)collecties.”

Sinds vorig jaar pakt Bristol uit met het nieuwe marketingconcept ‘Pretty Smart’. Daarmee wordt benadrukt dat Bristol er is voor het hele gezin, met een ’trendy collectie en interessante prijzen’. Met de recent gelanceerde campagne ‘In my shoes’ laat Bristol bovendien merken dat het aandacht heeft voor gezinnen die het niet zo breed hebben en in armoede leven. In Schoenvisie vertelt Elise Vanaudenhove hoe het bedrijf deze gezinnen tegemoet wil komen. “Onze prijzen verhogen is geen optie.”