TOP

Brandmarc en Sieben bundelen krachten met nieuwe showroom: ‘Het is hier altijd gezellig druk’


De markt vraagt meer van retailers én leveranciers, zien importeurs Frank Sieben (44) van Brandmarc en Roel Sieben (42) van Sieben BV. Daarom werken de broers intensiever samen met één showroom in Cast. Schoenvisie ging op bezoek. “Met twee bedrijven onder één dak hebben we veel meer aanloop.”

Brandmarc en Sieben leken voor de buitenwereld altijd twee aparte bedrijven, tot directeuren Frank Sieben (Brandmarc) en Roel Sieben (Sieben) begin 2019 ineens bekendmaakten een gezamenlijke showroom in Cast te betrekken. In de nieuwe editie van Schoenvisie, die op 12 juli verschijnt, leggen de broers uit hoe dat zit. “De meeste mensen weten wel dat we familie zijn. Minder bekend is dat we achter de schermen al jaren samenwerken”, zegt Frank. “We kregen de kans om onze organisaties volledig samen te voegen. Zo hebben we meer power en kunnen we beter inspelen op de uitdagingen van een veranderende markt.”

Net als een winkel

Sieben zat voorheen met een eigen showroom op de eerste verdieping van Cast. Roel is in januari met zijn merken (Gosh, Marila en Pitt) in de Brandmarc-showroom op de tweede verdieping getrokken. Hier vind je ook de merken A.S. 98, Mjus en Piedi Nudi. Het eerste verkoopseizoen (winter 2019-2020) is positief verlopen, vertellen ze. Al was het wel even spannend. Frank: “De showroom van Brandmarc heeft meer ruimte en daglicht, maar ligt ook wat uit de loop. Gelukkig hebben alle klanten de weg naar onze ‘nieuwe’ showroom gevonden. Met twee bedrijven onder één dak hebben we veel meer aanloop. Het is hier altijd gezellig druk. En in een showroom werkt het eigenlijk net als in een winkel; als er wat gebeurt, komen potentiële nieuwe klanten makkelijker even kijken.”

Hoge verwachtingen

De broers zijn met Cast opgegroeid. “Voor ons is Cast hét centrale punt binnen de Nederlandse schoenenbranche”, zegt Frank. “Onze klanten waarderen het nog steeds enorm dat ze in hartje Nederland een groot deel van alle relevante merken bij elkaar hebben.” “Maar we zien ook dat de bezoekersaantallen teruglopen en de verwachtingen van inkopers hoger worden”, haakt Roel aan. Frank knikt. “We zullen er alles aan moeten doen om het centrum aantrekkelijk te houden. Ik zeg ‘we’, omdat dit een gezamenlijke taak is van iedereen die bij het centrum betrokken is. Als exposant heb je de verantwoordelijkheid om je showroom aantrekkelijk en bij de tijd te houden, vinden wij. Zorg dat je goede koffie serveert en lekkere broodjes voor de lunch. Het lijken kleine dingen, maar ze dragen allemaal bij aan de uitstraling van het centrum.”

DSC02727

DSC02754

DSC02750

DSC02752

DSC02731

DSC02732

DSC02747

DSC02736


Volgende week (12 juli 2019) verschijnt de nieuwe Schoenvisie, waarin we verder praten met Frank en Roel Sieben over de krachtenbundeling van Brandmarc en Sieben, de verkoop van hun winkel Trend Schoenmode in Panningen en relevant blijven in een veranderende markt. Nog geen abonnement? Kijk hier voor de mogelijkheden.

Foto’s: Wilke Wittebrood