TOP

Bos Group stelt nieuwe salesmanager aan voor internationale groeiambities

De Bos Group wil nieuwe markten betreden met de merken Australian en Maruti, met Roy Goossens als nieuwe international salesmanager.

Foto: Bos Group International

Australian en Maruti zijn inmiddels gevestigde merken in Nederland, België en het Verenigd Koninkrijk en maken nu de stap naar nieuwe landen, meldt merkeigenaar Bos Group International in een aankondiging. Dat doet het bedrijf onder leiding van Roy Goossens, de nieuwe international salesmanager.

Veel groeipotentie

Goossens heeft meer dan twintig jaar ervaring als countrymanager in de schoenenbranche en was in het verleden verantwoordelijk voor merken als Björn Borg, Caterpillar, Gaastra, Gant, Le Coq Sportif, Levi’s Kids en O’Neill. “Maruti en Australian zijn sterke merken die internationaal veel groeipotentie hebben”, stelt hij in een aankondiging. “Met het gemotiveerde team aan mijn zijde ben ik ervan overtuigd dat de resultaten snel zichtbaar zullen zijn.”

Prijswinnende merken

Mannenschoenenmerk Australian werd in 1996 opgericht met het doel om ‘de kwaliteitsbewuste man met een goede smaak comfortabele schoenen aan te bieden’. De stijl: casual met een vleugje fashion. De Bos Group breidde het portfolio in 2007 uit met Maruti. Het vrouwenschoenenmerk is bekend van het Gimlet-veterschoentje met dierenprints op ponyhair, maar inmiddels meer dan dat, getuige de recente winst van ANWR-Garant’s Zilveren Schoen. Australian won eerder al de Gouden Schoen.