TOP

Black Friday in Nederland: hoe ga je ermee om? [analyse]

Na het grootwinkelbedrijf wordt Black Friday in Nederland ook door steeds meer zelfstandige retailers opgepakt. Een mooi moment om je klanten te verrassen, zo vlak voor de feestdagen, of de zoveelste kortingsactie?
Alsof er een horde sprinkhanen doorheen was geraasd. Zo lieten klanten een Nike-store nabij de Amerikaanse stad Seattle vorig jaar achter tijdens Black Friday, de traditionele koopjesdag na Thanksgiving. Zulke taferelen lijken voor Nederlanders een ver-van-hun-bed-show. Toch krijgt de kortingsdag ook hier steeds meer voet aan de grond. “Black Friday heeft zich internationaal bewezen en is bekend bij de consument”, zegt Dirk Mulder, sectormanager retail bij ING. “Retailers willen kijken of ze het concept ook in Nederland tot een succes kunnen maken.” Black Friday is voor Nederlanders inderdaad geen onbekend fenomeen. Uit onderzoek van Motivaction blijkt dat één op de

Log in om verder te lezen

Inloggen

 


Professionals in de schoenenbranche lezen Schoenvisie

Neem een abonnement