TOP

Black Friday ‘groter dan ooit’: 9 tips voor ondernemers

Black Friday 2019 is in aantocht. Of je als retailer nu voor of tegen bent, feit is dat het Amerikaanse koopjesfestijn langzamerhand een vaste waarde in het Nederlandse retaillandschap wordt. Hoe ga je hier als ondernemer mee om?
Tekst: Margreet Anches en Wilke Wittebrood Black Friday, het Amerikaanse kortingsfestijn op de dag na Thanksgiving, is in slechts een paar jaar tijd uitgegroeid tot een serieuze Nederlandse traditie. Ruim een derde van de Nederlandse consumenten verwacht op vrijdag 29 november en/of in de dagen erna op koopjesjacht te gaan (zie kader onderaan de tekst, red.). Vorig jaar was dat volgens Motivaction een kwart en in de jaren daarvoor nog veel minder. “Code oranje dus, zo niet rood”, stelt het marktonderzoeksbureau in een toelichting op de cijfers. “Het wordt nog gekker dan het gekkenhuis waarvan in 2018 al sprake was.”

Log in om verder te lezen

Inloggen

 


Professionals in de schoenenbranche lezen Schoenvisie. Sluit nu een digitaal proefabonnement af (stopt automatisch) en ontvang gratis een maand lang, 24/7 volledige en onbeperkte toegang tot www.schoenvisie.nl

Neem een proefabonnement