TOP

BISS helpt schoenen- en sportmerken met back office

De belangen behartigen van schoenen- en sportmerken die het momenteel zwaar hebben. Dat is het doel van BISS (Brand Innovators in Sports & Shoes), de nieuwe holding van Cees van Rijswijk en Martijn Nelissen.

Volgens Martijn Nelissen is er op dit moment veel beweging in de schoenen- en sportmarkt en zijn er merken die het in de huidige marktomstandigheden zwaar hebben. “Met BISS kunnen wij deze merken verder helpen met de back office, zodat zij zich kunnen concentreren op waar ze goed in zijn: het bedienen van hun markten.

“BISS biedt merken expertise en schaalgrootte op het gebied van automatisering, sourcing, productie, logistiek en distributie. Door op dat gebied de krachten te bundelen stellen wij onze merken in staat om zich te blijven concentreren op de ‘voorkant’ van hun business en zo hun leidende rollen te behouden.”

Sterke merken
De huidige marktomstandigheden zijn voor BISS aanleiding om actief te investeren in sterke merken. “Consumenten zijn op zoek naar zekerheden, besteden hun geld kritisch, daarom kijken wij vooral naar merken met een lange traditie, een verhaal. Uiteindelijk willen we groeien door autonome groei en acquisities”,  aldus Martijn Nelissen.

Acquisities
Onder BISS zijn de merken Maupiti, Snauwaert, Hi-Point en Rucanor gebundeld. Vorige week is tevens bekend geworden dat BISS een deel van de merkenportfolio overneemt van Eurolight. In de Benelux gaat BISS nu ook de distributierechten van Head, Reusch, Level en Northwave faciliteren. Voor Eurolight-medewerkers betekent de overname dat ze aan de slag gaan voor Sumwin in Nieuwerkerk aan den IJssel. Sumwin is de nieuwe business unit van BISS en tevens het nieuwe distributiebedrijf van de vier merken.