Birkenstock showt nieuwe zomercollectie in Parijs [fotoreportage]
Voor het eerst in de geschiedenis nodigde Birkenstock op zaterdag 24 en zondag 25 juni 2017 de industrie uit om tijdens Mens Fashion Week in Parijs een preview te zien van de aller nieuwste zomercollectie. Een blijk van transformatie, want naast dat het enorm goed gaat met het Duitse schoenen- en slippermerk in Nederland (in de komende vijf jaar moeten er tien winkels geopend worden) gaat het bedrijf nu ook bedden en cosmetica verkopen.
Vanuit het hele land zijn op zaterdag uitgenodigden naar Amsterdam Centraal afgereisd om mee te gaan naar Parijs. Inkopers van diverse Nederlandse schoenwinkels, vloggers Iamtheknees (Denise) en Laura Ponticorvo, de Nederlandse pers en een deel van de Hooijer Groep mochten twee dagen genieten van heerlijk weer, een goede sfeer en een groot feest in de stad van de liefde samen met Birkenstock.
Presentatie
Midden in het welbekende Tuileries Gardens (vlak bij het Louvre) heeft Birkenstock een enorme orangerie opgezet omringd door een tuin die is aangekleed met lichtjes, muziek en zitplekken. Met champagne (of een cocktail) in de hand stonden honderden mensen aandachtig naar de nieuwste modellen van het merk te kijken. Ook de eerste bedden van Birkenstock staan gedisplayd – want een goede lichaamshouding heeft niet alleen te maken met stabiele schoenen, maar ook met een fijn bed.
Cosmetica
Wat volledig nieuw is, is de cosmeticalijn waarbij het natuurlijke de rode draad is met de schoenen. Gemaakt van de goede oliën vanuit kurkbomen, moet dit de perfecte huidverzorging zijn. Naast rustgevende voetenoliën, kan ook de rest van het lichaam verwend worden met verschillende gezichtscrèmes en bodylotions.