TOP

Binnenkijken: dit is het nieuwe winkelconcept van Bristol

Bristol introduceert dit voorjaar een nieuw winkelconcept. “Het gaat om een forse upgrade”, zegt CEO Elise Vanaudenhove van moederbedrijf Euro Shoe Group. “Met meer licht, lucht, beleving en een prominentere rol voor de schoenen.”

Het nieuwe winkelconcept wordt in vier plaatsen geïntroduceerd en vanuit daar verder uitgerold, te beginnen met Hilversum en Weert in Nederland en in Diksmuide en Ronse in België. Het gaat om een ‘forse upgrade’, zegt Elise Vanaudenhove, de CEO van moederbedrijf Euro Shoe Group, in gesprek met Schoenvisie. “Met meer licht, lucht, beleving en een prominentere rol voor de schoenen.”

CEO Bristol: ‘2021 zal zwaar worden, maar in 2022 hopen we back on track te zijn’

‘Geen rommel’

Bristol werkt al een aantal jaar intensief aan het concept. Als onderdeel van de herprofilering gaat naast de winkeluitstraling ook de collectie op de schop. De instapprijzen blijven hetzelfde, maar het aandeel leren schoenen en A-merken wordt uitgebreid. Daarnaast wordt in maart een nieuwe communicatiestrategie gelanceerd, met meer aandacht voor de kwaliteit van de collectie. “Omdat we in het verleden altijd heel erg op de prijs hebben gespeeld, denken mensen die ons niet goed kennen dat we rommel verkopen. Terwijl vaste klanten juist heel tevreden zijn over onze producten”, legt Vanaudenhove uit. “Dat aspect willen we op alle vlakken sterker gaan benadrukken.”

Een kijkje in een van de vernieuwde Bristol-winkels:

Beeld: Bristol