TOP

Binnenkijken bij het nieuwe visitekaartje van Josef Seibel in Trier

Na de grootschalige rebranding van vorig jaar heeft het winkelconcept van Josef Seibel ook een upgrade gekregen. De eerste brandstore in nieuwe stijl opende op 10 juni in het Duitse Trier.

Foto’s: Josef Seibel

Het nieuwe vlaggenschip van de Josef Seibel Group (Josef Seibel, Westland by Josef Seibel en Gerry Weber Shoes) is te vinden aan de Simeonstraße 44, een populaire winkelstraat in Trier. Het familiebedrijf heeft al meerdere Josef Seibel-winkels in Duitsland, maar dit is de eerste volgens het nieuwe retailconcept. Op een toplocatie in het centrum, zo laat de schoenenproducent in een aankondiging weten, vlakbij de Porta Nigra. De historische stadspoort staat op de Unesco Werelderfgoedlijst en is een van de publiekstrekkers van de stad.

Nieuwe dimensie

De Duitse architect Thomas Monz is verantwoordelijk voor het winkelconcept. Dat sluit naadloos aan op het vernieuwde merkimago van Josef Seibel, dat een jaar geleden werd gepresenteerd. “Met deze winkel heeft onze rebranding een nieuwe dimensie bereikt”, stelt CEO Franziska Seibel. “Hiermee kunnen we een internationaal publiek op een compacte en informatieve manier met Josef Seibel in aanraking brengen. We zijn uitgeput, maar vooral heel blij en trots.” Op termijn staan meerdere winkelopeningen in Duitsland en Frankrijk op de planning.

Lees ook: Er waait een nieuwe wind bij de Josef Seibel Group. ‘Andere tijden vragen om een andere benadering’

Twaalf meter hoog plafond

De nieuwe flagshipstore heeft een oppervlakte van 240 vierkante meter. Het interieur is strak en minimalistisch, met wit en zwart als belangrijkste kleuren, en bijzonder van indeling. Bezoekers komen binnen door een smalle en diepe hal, die uitkomt op een twaalf meter hoge ruimte met opvallende sierlampen aan het plafond. In het voorste deel ligt de focus op informatie en inspiratie. Klanten krijgen een kijkje in de geschiedenis en kernwaarden van het 136-jarige familiebedrijf en leren meer over het maakproces van de schoen, en duurzame oplossingen hiervoor. De collectie wordt in het achterste deel van de winkel gepresenteerd tegen zwartmetalen wanden. Die kunnen open; de voorraad staat erachter, zodat verkopers niet steeds op en neer naar het magazijn moeten. Naast Josef Seibel zijn ook sublabel Westland en de schoenen en accessoires van Gerry Weber er te koop.

Een kijkje in de nieuwe flagshipstore: