TOP

Bijverkooptip: de mannensokken van Carlo Lanza [interview]

Zes jaar geleden komt Carlo Lanza op het idee om zijn passie te volgen en een eigen merk op te richten. Na lang onderzoek doen, wordt begin 2016 het label Carlo Lanza gelanceerd. En met succes, want de luxe mannensokken met een opvallend kleurtje liggen al in 120 winkels. “Het komt deels door de hoge kwaliteit van de items en deels door het persoonlijke contact dat ik bied.”
Waarom heb je je eigen sokkenmerk opgericht? “Ik werkte voorheen bij een groot Nederlands uitzendbureau. Daar liep ik altijd strak in pak en combineerde dat met gekleurde accessoires, waar enorm positief op gereageerd werd. Van felle sokken tot aparte dassen en een bijzondere riem. Stiekem wilde ik al heel mijn leven graag iets voor mijzelf beginnen. Ik was opzoek naar een gat in de markt, maar mijn vriendin stelde voor om iets met sokken te gaan doen. In de schoenenbranche zie je namelijk veel blauwe, zwarte en grijze sokken. Dat vind ik redelijk saai, dus dacht ik ‘waarom ook niet’.

Log in om verder te lezen

Inloggen

 


Professionals in de schoenenbranche lezen Schoenvisie

Neem een abonnement