TOP

Bijenkorf Maastricht is vernieuwd, Promiss lanceert nieuw concept en Zalando start met beauty

De Bijenkorf in Maastricht is vernieuwd en uitgebreid met meer vierkante meters en nieuwe merken. Verder: vrouwenmodeketen Promiss opent deze week twee nieuwe winkels in Nederland volgens het nieuwe concept, Zalando Beauty gaat van start met 4000 producten en het is vandaag Nike Air Max Day. Dat en meer in het nieuwsoverzicht van 26 maart.

De Bijenkorf Maastricht opent vernieuwde afdelingen

Op 23 maart is de vernieuwde Bijenkorf in Maastricht geopend. Nieuw interieur, grotere afdelingen én nieuwe merken. De vrouwenschoenenafdeling is compleet vernieuwd en van 166 m2 vergroot naar 770 m2. Nieuwe merken zijn onder andere LK Bennett en Dune. De afdeling lederwaren is ook vernieuwd en met 340 m2 ruim twee keer zo groot geworden. De afdeling modeaccessoires is van 80 m2 naar 100 m2 gegaan. 
 
Nieuwe merken die zijn toegevoegd aan het assortiment van Bijenkorf Maastricht zijn onder andere Canali, Corneliani, Daily Paper, Filling Pieces, Isabel Marant, Jerome Dreyfuss, Kenzo, Liu Jo, Just Cavalli , Versace Jeans en Zadig&Voltaire

Promiss opent deze week twee nieuwe winkels in Nederland. 

De modeketen Promiss keert met een nieuw concept terug in Maastricht en Rotterdam. In Maastricht zit Promiss in de Muntstraatz, zaterdag 31 maart opent Promiss in Rotterdam in het winkelcentrum Alexandrium. Na deze twee winkelopeningen telt Promiss in totaal 16 fysieke winkels in Nederland.  Naast de opening van de nieuwe winkels is Promiss vanaf begin april ook verkrijgbaar op Amazon in Duitsland, meldt het merk in een persbericht: “Hiermee wordt de eerste stap gezet richting internationale expansie. In Nederland wordt de groei van Promiss vanaf deze week ondersteund middels de mediacamagne ‘Mijn Stijl, Mijn Promiss’.”

Zalando Beauty: 4000 beautyproducten, binnenkort ook in Nederland

Zalando gaat vanaf 26 maart cosmeticaproducten verkopen in een aparte afdeling van de webshop. De Duitse webwinkel lanceert dan Zalando Beauty. In totaal leveren 120 fabrikanten ongeveer 4000 producten via Zalando. De beauty-afdeling staat eerst alleen in Duitsland, maar Nederland staat op de shortlist van volgende landen, aldus Het Financieele Dagblad.  “De uitbreiding naar de beautymarkt is een natuurlijke stap en weerspiegelt de vraag van onze klanten”, liet co-ceo Rubin Ritter in oktober 2017 weten, toen werd aangekondigd dat Zalando beaty-producten zou gaan verkopen. Zalando heeft een aantal grote namen aangtrokken, waaronder L’Oreal Paris en Maybelline, ‘maar ook trendy namen zoals het Koreaanse 11 Village Factory’.

Nieuw in Nederland: Day et

De Kanarie Club in De Hallen in Amsterdam was dinsdag 20 maart het decor van de lancering van tassenmerk Day et in Nederland. De tassencollectie van het Deense vrouwenmodemerk Day Birger et Mikkelsen werd in 2014 gelanceerd. Nu is de tijd rijp voor een uitrol in Nederland.

Nike Air Max Day: Nergens zo populair als in Nederland 

Het is internationale Nike Air Max Day. Vandaag vieren we de geboorte van de legendarische sneaker, die één derde van de Nederlanders in het bezit heeft. Het eerste model werd op 26 maart 1987 gelanceerd. Dit model, de Nike Air Max 1, werd nog door vele nieuwe modellen gevolgd. Nergens is de schoen zo populair als in Nederland. Dat blijkt uit onderzoek van online winkelcentrum beslist.nl

Britney Spears is het nieuwe gezicht van Kenzo

Het hing al een beetje in de lucht, meldt de Telegraaf, door eerder uitgelekte foto’s, maar het is nu dan eindelijk officieel: Britney Spears gaat een samenwerking aan met Kenzo. Het is de eerste keer dat ze het boegbeeld is van een luxe kledingmerk.”Kenzo plaagde de fans al een tijdje met foto’s van een mysterieuze blondine in kleding uit de nieuwe Collection Memento N° 2-lijn. Haar gezicht was nooit te zien, maar al snel gingen de geruchten dat het om Britney ging.”

Interview: kledingmerk Hempje maakt unisex hemden

In Trouw een interview met Clarent Savi, oprichter van het kledingmerk Hempje. “Een paar shirts van Hempje en je hebt genoeg basics voor een paar jaar. Clarent Savi maakt ze, en ze zijn unisex. Zijn grootste afnemer? Een vrouwenkledingzaak. Want veel vrouwen dragen ze als tuniek.” 

Het hemd was een oude liefde van Savi, vertelt hij in Trouw. Het hield hem al bezig tijdens zijn studie fashion management. Terwijl klasgenoten hun eigen T-shirts bedrukten, legde Savi een heuse database aan van tekeningen van onderhemden. “T-shirts zijn er al zo veel. Ik vond het hemd het ondergeschoven kindje, terwijl het juist veel mogelijkheden voor variatie biedt.”