TOP

‘Beethovenstraat in Amsterdam wordt een merk’

De winkeliersvereniging van de Beethovenstraat in Amsterdam wil van de winkelstraat een groot merk maken om de leegstand en de teruglopende bezoekersaantallen tegen te gaan.

Je ziet het in steeds meer winkelstraten: leegstand, teruglopende bezoekersaantallen, gebrek aan gezamenlijke visie en een veranderend publiek. Om dit tegen te gaan wil de winkeliersvereniging van de
in Amsterdam een groot merk van de straat maken via een ‘professionele en structurele aanpak’. Dat meldt  het Parool. De winkeliersvereniging hoopt op deze manier in de toplijstjes van winkelstraten te komen. Op woensdag 27 september 2014 wordt ‘het merk’ officieel gepresenteerd.

Eigenzinnig
Volgens marketingbureau Bureau Buhrs en de winkeliersvereniging moet de Beethovenstraat ‘een luxe en eigenzinnige straat zijn waarin men de klant altijd weet te verrassen en waar service en kwaliteit voorop staan’. Met eigenzinnig wordt gedoeld op het gevarieerde aanbod in de straat.

Ruud Strootman van Jesse Jewelry laat aan het Parool weten: “De Haarlemmerstraat, de Utrechtsestraat en de Negen Straatjes staan bekend als echte winkelstraten, wij willen laten zien dat de Beethovenstraat ook een aangename en gevarieerde winkelstraat is. Jesse Jewelry is dan wel een chique winkel, maar je hebt hier ook gewoon een Ako en een Etos.”

Logo
De Beethovenstraat heeft een eigen logo gekregen waarvan de eerste twee letters van de naam in een andere kleur zijn. Zo kunnen winkeliers een sticker van het logo op de ruit plakken met een passende be-slogan, zoals be kind of be precious.

Website
Naast het logo is er ook een gezamenlijke website en een app voor de Beethovenstraat ontwikkeld met praktische informatie voor consumenten.