TOP

Asics trekt klanten met ‘selfies’

Schoenenmerk Asics komt deze kerst met een originele marketingactie. Met hun app kunnen klanten in aanloop naar kerst een 'selfie' maken. Maar er is meer!

Met de kerst-app van Asics worden gebruikers gestimuleerd om een selfie te maken. Een selfie is een zelfgemaakte foto en werd laatst nog uitgeroepen tot woord van 2013. Krijgt de met de app gemaakte selfie 25 likes op Facebook? Dan laat Asics er een setje kerstkaarten van drukken. Dit setje is door de klant op te halen in één van de Frontrunner-filialen en kan worden opgestuurd naar familie en vrienden.

Gouden kaart 

Behalve een setje kerstkaarten zit er voor de klant nog wat in. Zit er namelijk een gouden kaart tussen de selfies, dan ontvangt de klant eveneens een paar Asics. Winnaars mogen kiezen uit alle ‘Onitsuka Tigers‘, inclusief de drie modellen die Asics speciaal voor de feestdagen heeft gemaakt. 

Publiciteit

Met de lancering van de app is Asics verzekerd van reclame voor haar bedrijf op social media. Klanten maken immers graag selfies. Zeker als zij hiermee een setje kerstkaarten én een paar Asics kunnen winnen. Door het verzamelen van likes is Facebook-aandacht gegarandeerd, terwijl met het versturen van kerstkaarten eveneens de offline klant bereikt wordt. Slimme actie dus!

De app van Asics kan gratis worden gedownload in de iTunes app-store.