TOP

ANWR start met online marktplaats

ANWR-Garant lanceert een website waarop aangesloten winkels hun schoenenassortiment kunnen tonen.

ANWR wil met de nieuwe website een brug slaan tussen online winkelen en de fysieke schoenenwinkels. Op de website Schuhe.de kunnen klanten kijken naar het aanbod en gelijk zien welke retailer de gewenste schoen verkoopt, zowel online als stationair.

Meedoen
Consumenten maken steeds vaker de overstap van een fysieke winkel naar een webshop. ANWR geeft aan dat deze ontwikkeling niet te stoppen is en de organisatie er daarom beter aan mee kan doen. Sinds 12 maart bestaat daarom Schuhe.de. Hier kunnen klanten online alles bekijken, maar bij een aankoop beslissen of ze de schoenen via een webshop aanschaffen of naar een schoenenwinkel in de buurt gaan. Door middel van geo-codering zoek de site gelijk de dichtstbijzijnde retailer met het gewilde paar schoenen op.

Aandacht
Binnen vijf maanden werd Schuhe.de gerealiseerd. Met onder andere een eigen Facebook-pagina en online reclame wil ANWR de website onder de aandacht brengen bij consumenten. Van de ongeveer 4200 aangesloten schoenenwinkels van ANWR deden bij de lancering van de site al zo’n duizend winkels en vijftien webshops mee aan het initiatief.

Nederland
Ook in Nederland heeft men oren naar het idee. Dennis Beute, directeur van ANWR-Garant Nederland zegt dat het concept van Schuhe.de ook binnen de Nederlandse markt zou passen. “We zijn zeker bezig met dit concept, maar er is momenteel geen concrete tijdsplanning. Met de uitvoering ervan zijn heel wat kosten gemoeid, daarom moeten we eerst de mogelijkheden goed bekijken.” Mocht ANWR-Garant Nederland in de voetsporen van dit Duitse idee treden, dan komt er een website voor zowel schoenen als voor sportartikelen