TOP

ANWR-Garant ontwikkelt nieuw retailconcept voor outdoorwinkels

Retailserviceorganisatie ANWR-Garant heeft een nieuw retailconcept ontwikkeld voor zelfstandige outdoorwinkels.

De retailserviceorganisatie ANWR-Garant heeft een nieuw concept ontwikkeld voor zelfstandige outdoorwinkels, zo melden ze in een persbericht: “Doel is om – onder de vlag van een nieuw keurmerk- de krachten van ondernemers te bundelen en hun mogelijkheden te vergroten.” De naam van het concept wordt binnenkort bekendgemaakt.

Samenwerking

Het nieuwe concept richt zicht op landelijke marketing in samenwerking met de outdoormerken, inkoopvoordelen en -op termijn- koppeling van webshops via een landelijk platform. Daar kan worden doorgelinkt naar de websites van aangesloten retailers.

Gesprekken

Verder komt er een gepersonaliseerd magazine, marketing via social media en financiële ondersteuning. De naam van het concept komt niet prominent op de winkelpui te staan, het is de bedoeling dat retailers hun eigen identiteit behouden. Retailtrends meldt dat er al gesprekken zouden lopen met een vijftal sportondernemers die bij het bestaande samenwerkingsverband Fair Play zijn aangesloten. Ook een handvol niet-ANWR-leden zou op het punt staan zich aan te sluiten.

ANWR-Garant vertegenwoordigt in Nederland ruim 450 leden, waarvan driehonderd in de schoenenbranche en 150 in het sportsegment. De organisatie voert onder meer de formule Sport 2000 in Nederland.