TOP

ANWR: Aanzienlijke groei in alle segmenten

Inkooporganisatie ANWR kijkt terug op een succesvol 2010. Het handelsvolume van de ANWR Groep steeg in het afgelopen jaar met bijna 20 procent tot circa 7 miljard euro - de verkoopcijfers van het factureringsbedrijf voor de boekhandel BAG, die in de loop van 2010 werd verworven - zijn hierin niet meegenomen.

De centrale betalingen van alle bedrijven binnen de groep zijn aanzienlijk toegenomen, meldt ANWR in een persbericht. De omzet van ANWR Schuh groeide het sterkst, met 13 procent tot 945 miljoen. Sport 2000 realiseerde een stijging van 7,4 plus naar 580 miljoen euro.

Ook de Garant Groep boekte voor de schoen, sport- en lederwarensector een stijging in de centrale betalingen. Er was een groei van 9,4 procent tot 811 miljoen euro.
“Deze aanzienlijke stijging in het aankoopvolume, laat niet alleen zien dat de vakhandel een goed jaar had, maar ook dat we het juiste assortiment hebben ingekocht”, aldus Günter Althaus, ceo van ANWR. De aangesloten schoenenzaken bereikten volgens de eerste berekeningen een gemiddelde omzetplus van 8,6 procent en de omzet van de sport-retailers steeg met maar liefst 10,3 procent.

Europese marktpositie
Het uitbouwen van de Europese marktpositie staat volgens Günter Althaus hoog op de agenda voor 2011. “Ook het centrale project voor de geïntegreerde handelsprocessen zullen we verder uitbreiden. De uitbreiding van de Clearing Center-diensten en de datastromen tussen de industrie en  de vakhandel hebben een hoge prioriteit.”

Günter Althaus zegt vol vertrouwen over de resultaten voor dit jaar te zijn. “De positieve voorspellingen voor 2011 over het consumentengedrag in Duitsland en de rest van Europa moet leiden tot een stabiele groei van de omzet voor de winkelier en de ANWR Groep.”