TOP

Anna van Mills wil fysieke wereld verkennen

Anna Winkelmolen is benieuwd hoe haar online schoenenmerk het doet in de winkelstraten. Daarom wil de oprichter van Anna van Mills shop-in-shops openen.

Na de pop-up store aan de Amsterdamse Haarlemmerdijk, begon het bij Anna Winkelmolen te kriebelen. De oprichter van Anna van Mills verklaart tegenover RetailTrends dat ze de fysieke wereld wil verkennen. “Met de pop-up store merkten we dat een omnichannel aanpak heel goed werkt voor ons concept. Consumenten willen de schoenen toch zien en voelen. En als ze ze eenmaal dragen, zijn ze verkocht.” De aanpasbare hakken van Anna van Mills zijn tot nu toe alleen nog op internet te vinden, maar misschien binnenkort ook in shop-in-shops.

Goedkoper

Daarnaast worden de schoenen van Anna van Mills ook goedkoper. Nu hangt er nog een prijskaartje aan van tussen de €239 en €299, maar dat bedrag wordt teruggebracht naar €169 tot €270, afhankelijk van de gekozen opties. Winkelmolen hoopt zo een bredere markt aan te spreken, al hoewel dat wel betekent dat ze zelf minder marge pakt. “We hopen dat door hogere volumes en meer omloopsnelheid te compenseren.”

45.000 combinaties

In de customizable collectie van Anna van Mills kun je kiezen uit drie basismodellen: een ankle boot, een shootie of een pump. Hierna kan het materiaal worden aangepast: nappa, suède of kalfsleer. Ook kan er gekozen worden voor een blokhak of stiletto, 7 cm of 9 cm hoge hak, puntige neus of ronde neus, schoenkleur, hakkleur, ritskleur en wel of geen bandje. Uiteindelijk zijn er 45.000 combinaties mogelijk.