TOP

Advertorial: Clarks stelt de nieuwe consument centraal

Clarks gaat dit seizoen van start in een nieuwe en frisse Cast-showroom die helemaal past bij het eigentijdse imago van het merk. Het richt zich op de nieuwe consument, die een jongere uitstraling heeft en trendgevoeliger is dan vroeger. Clarks is anno 2012 modieuzer dan ooit, maar zonder daarbij concessies te doen aan het comfort.

Clarks is inmiddels bijna tweehonderd jaar oud, maar het heeft de blik op de toekomst gericht.
Het Britse merk is een aantal seizoenen geleden een nieuwe weg ingeslagen en wil als modieus schoenenmerk een nieuwe doelgroep aanspreken. Het nieuwe imago van Clarks zien we niet alleen in de schoenen, maar in de hele uitstraling van het merk. Anderhalf jaar geleden kreeg de flagship store in Amsterdam als eerste winkel al een nieuw interieur volgens het nieuwe C7 Concept.
Nu is ook de showroom in het SchoenenCentrum Cast volledig in deze stijl verbouwd.
Wie dit seizoen de nieuwe showroom in Nieuwegein bezoekt, zal de metamorfose beslist niet kunnen ontgaan. Vooral de kleur felgroen is een eyecatcher. Deze frisse kleur wordt gecombineerd met bruin en bronsachtige tinten. In de showroom is een duidelijke tweedeling aangebracht.
Klanten met een voorkeur voor comfortschoenen of juist voor de meer modische collecties worden ontvangen in aparte gedeeltes.
Het beeld dat Clarks nu in de winkels en de showroom uitstraalt, past volgens het merk beter bij de consument van nu, die jonger is in uitstraling en gedrag. Ook de oudere consument kleedt zich modern en volgens de laatste mode. Clarks brengt daarom een brede collectie die aan alle eisen van deze nieuwe consument voldoet. Het merk let meer dan ooit op de trends in de markt en maakt gebruik van de nieuwste technieken. Eén ding blijft echter bij het oude: als het om comfort gaat, sluit Clarks geen compromissen.

Buying Days
Zelfstandige detaillisten die de nieuwe collectie willen bekijken of meer willen weten over de
richting die Clarks opgaat, zijn in september van harte welkom op de Clarks Buying Days.
Het merk pakt deze dagen groots aan. Clarks doet dit omdat de kleine zelfstandige belangrijk is voor het merk en omdat het graag wil uitleggen waarom een andere weg is ingeslagen.
De Buying Days bieden vanaf half tien een aantrekkelijk programma.
In de nieuwe Castshowroom wordt ’s ochtends de nieuwe collectie voor voorjaar/zomer 2013 gepresenteerd.
Om 12 uur is het tijd voor een lunch. ’s Middags is er voor gasten die hiervoor belangstelling
hebben de gelegenheid om met collega-detaillisten van gedachten te wisselen of de medewerkers van Clarks te leren kennen en vragen te stellen. Er zijn medewerkers aanwezig van de afdelingen Sales, Marketing, Merchandising en Customer Service. De Buying Days vinden plaats op 3, 4 en 17 september. Wie voor 10 september een order plaatst, kan bovendien op extra kortingen rekenen.
Clarks verwacht dat de Buying Days een succes worden en is van plan om ook komende seizoenen
dergelijke evenementen te organiseren.

Clarks Shoes Benelux
Cast-showroom 121
030-6034410
info@clarks.nl
http://www.clarks.nl