TOP

Adidas zoekt naar integratie winkeliers in e-commerceactiviteiten na klachten

Adidas wil haar online omzet in de komende twee jaar verdubbelen tot €4 miljard, ten onvrede van winkeliers die het merk verkopen. Daarom zoekt het Duitse label nu naar een oplossing om haar partners te integreren in de e-commerceactiviteiten.

Pas twee jaar staat Kasper Rørsted aan het roer van Adidas, maar veel vrienden maakt hij niet met een aantal van zijn beslissingen. In april 2018 maakt hij namelijk bekend dat in de komende twee jaar de online omzet van Adidas moet zijn verdubbeld naar €4 miljard en een aantal fysieke winkels zullen verdwijnen. De belangrijkste winkel is in Rørsted’s ogen de webshop, tot onvrede van veel winkeliers, omdat daardoor een deel van hun klanten verdwijnen.

De Duitse krant Handelsblatt meldt nu dat Rørsted zijn verkoopdirecteur Roland Auschel heeft ingeschakeld om de boze dealers te benaderen voor een oplossing. Het merk hoopt haar partners te kunnen integreren in de e-commerceactiviteiten, maar hoe dat er precies uit komt te zien, is nog niet bekend. Adidas test momenteel verschillende manieren van samenwerking.

Sceptisch

Achter de schermen zijn toonaangevende handelspartners echter sceptisch over het vredesaanbod. “We zien geen concessies van hen”, zegt een winkelier die niet met naam wil worden genoemd, uit angst voor problemen met de belangrijkste leverancier, aan Handelsblatt. Het wantrouwen van de handelaars is enorm, want terwijl Auschel aan de samenwerking werkt, blijft Adidas haar eigen online bedrijf uitbreiden.