TOP

Adidas toont virtuele schoenenmuur

Adidas en Intel hebben de koppen bij elkaar gestoken met als resultaat de adiVerse Virtual Footwear Wall. Deze virtuele schoenenmuur werd onlangs voor het eerst aan het publiek getoond tijdens het congres van de Amerikaanse National Retail Federation in New York.

De interactieve adiVerse Virtual Footwear Wall brengt de traditionele winkel en e-commerce bij elkaar. De schoenenmuur van Intel maakt het mogelijk om achtduizend schoenen in 3D aan de consument te tonen. Klanten kunnen de schoenen draaien en erop inzoomen.

Ook is het mogelijk om met een touch-screen display informatie over de schoenen op te vragen. Hieraan kunnen ook filmbeelden worden toegevoegd.

Kleinere winkels
De virtuele schoenenmuur van Adidas stelt retailers in staat om op een beperkt oppervlak toch een groot aantal producten te laten zien. “Kleinere winkels kunnen zich nu meten met bijvoorbeeld een flagship store in een stad als New York. En bovendien maakt deze installatie van een muur een fantastische verkooplocatie”, zegt Chris Aubrey, Vice President Global Retail Marketing bij Adidas.

Een prototype van de adiVerse Virtual Footwear Wall zal over ongeveer een jaar te zien zijn in Groot-Brittannië. Wie niet zo lang wil wachten, kan hier alvast een filmpje bekijken.