Toms ontvangt certificering als B Corporation

AMSTERDAM, 29 januari 2019 14:44 | Tessa van Glabbeek

Schoenen- en lifestylelabel Toms kondigde afgelopen week aan dat zij een certificering hebben als B Corp. Deze status betekent dat Toms zich houdt aan hoge, gecontroleerde normen op het gebied van maatschappelijke betrokkenheid en het milieu, transparantie en accountability.

Schoenenmerk Toms is gecertificeerd als B Corporation. Deze certificering is van grote betekenis voor merken die zich echt willen inzetten voor een betere wereld, omdat zij zich zo kunnen onderscheiden van merken die het alleen als marketingmiddel inzetten.

Toms zegt in een persbericht erg blij te zijn met de nieuwe positie: “Toms heeft altijd geloofd dat je inzetten voor de mensen en plekken waarmee we te maken hebben, niet alleen een positieve maatschappelijke invloed heeft maar ook leidt tot positieve bedrijfsresultaten. We zijn er trots op te worden geassocieerd met de andere bedrijven die zich B Corp mogen noemen en hopen dat vele andere bedrijven zich bij ons zullen aansluiten,” zegt ceo Jim Alling.

Over Toms

In 2006 werd Toms opgericht volgens het One for One bedrijfsmodel. Dit houdt in dat voor ieder paar schoenen dat verkocht wordt, er een paar gegeven wordt aan iemand in een derdewereldland. Daarnaast zorgen ze ook voor schoon drinkwater door de verkoop van koffie, en wordt met iedere verkochte bril iemand geholpen om het gezichtsvermogen te herstellen.

Over B Corp

Gecertificeerde B Corporations zijn bedrijven die voldoen aan de hoogste normen van de geverifieerde sociale- en milieuprestaties, transparantie en accountability. De B Corp community werkt aan verminderde ongelijkheid, lagere niveaus van armoede, een gezonder milieu, sterkere gemeenschappen en het creëren van meer hoogwaardige banen.