Timberland rolt MVO-ambities verder uit

AMSTERDAM, 6 november 2018 09:00 | Wilke Wittebrood

Timberland zet een volgende stap richting een meer duurzame strategie door de Britse ontwerper Christopher Raeburn aan te stellen als nieuwe global creative director.

foto: Timberland

De Britse ontwerper Christopher Raeburn is per november 2018 aangesteld als nieuwe global creative director van Timberland. Dat meldt het Amerikaanse schoenenmerk in een persbericht. “Raeburns werk is gebaseerd op drie pijlers: remade, reduced en recycled. Dit sluit aan bij de jarenlange inzet van Timberland om producten op een verantwoorde manier te maken en het gebruik van gerecyclede, natuurlijke en hernieuwbare materialen steeds meer toe te passen.”

Met de aanstelling van Raeburn zet Timberland een volgende stap richting een meer duurzame strategie. “Christopher Raeburn is een ware visionair die onze visie op verantwoord ondernemen deelt. Hij biedt ons een frisse, moderne kijk op design. Samen verleggen we de grenzen van Timberland”, zegt Jim Pisani, de global brand president van het Amerikaanse schoenenmerk. De Britse ontwerper werkt als creatief directeur nauw samen met de internationale product-, marketing- en innovatieteams. De eerste volledige (mannen- en vrouwen)collectie onder zijn leiding wordt in de herfst-winter van 2020 gelanceerd.

“Ik houd Timberland al jaren in de gaten en de toewijding van het merk op het gebied van verantwoorde bedrijfsvoering heeft me altijd erg aangesproken”, aldus Raeburn. “Ik zie veel mogelijkheden om verantwoord en innovatief design centraal te stellen in de creatieve strategie van het merk en kijk er erg naar uit om samen op wereldwijde schaal een verschil te maken.”