Samenwerking tussen Fraenck en Goodbrandz

AMSTERDAM, 8 juli 2019 15:53 | Tessa van Glabbeek

Het vegan tassenlabel Fraenck is een samenwerking aangegaan met het duurzame modeagentuur Goodbrandz. Het agentuur gaat het tassenlabel helpen om zowel nationaal als internationaal te groeien.

Modeagentuur Goodbrandz wil met een nieuwe samenwerking met vegan tassenlabel Fraenck gehoor geven aan de nieuwe vegan-ontwikkelingen. Het agentuur wil op zoek naar alternatieven voor het gebruik van leer én gaat Fraenck helpen bij een (inter)nationale expansie. Cécile Scheele, eigenaresse van Goodbrandz, vertelt in een persbericht: “Wij zien zeer veel potentie in dit jonge merk en hebben dan ook besloten om met Fraenck een intensieve samenwerking aan te gaan om dit merk te doen laten groeien, zowel in Nederland als internationaal. Omdat ze de gehele productie in eigen regie hebben, heeft Fraenck de potentie om één van de leading tassenmerken te worden in Nederland, en ook daarbuiten.”

Jong merk 

Het vegan tassenlabel Fraenck is nog jong; het werd in 2018 opgericht door ontwerpersduo Ratna Ho en Pascal Mulder. De collecties van Fraenck bestaan uit vegan leer en worden uitsluitend van restmateriaal gemaakt. De productie vindt in Nederland plaats door mensen met een afstand tot de reguliere arbeidsmarkt. Fraenck was dit jaar finalist bij The Independent Handbag Awards in New York. Eén van de principes van het merk is dat ze sales en afprijzing willen uitsluiten. Daarbij hebben ze een nauwe samenwerking met klanten, waarbij gezamenlijk naar een optimale doorverkoop wordt gekeken.