Runnersworld introduceert nieuw winkelconcept

Amsterdam, 13 juni 2018 13:00 | Tessa Bentvelsen

Op zaterdag 2 juni 2018 heeft sportketen Runnersworld haar filiaal aan de rand van het Amsterdamse Bos volgens een nieuw winkelconcept heropend. In de shop wordt eerst gekeken naar het doel van de hardloper, voordat er een product wordt aangemeten.

Sportketen Runnersworld heeft in het filiaal aan het Amsterdamse Bos een nieuw winkelconcept gelanceerd waarbij het persoonlijke doel van de hardloper centraal staat. Op zaterdag 2 juni 2018 werd de shop heropend volgens het Advanced-concept. De volledige beleving en routing van de winkel is gebaseerd op een stappenplan, waarmee wordt uitgezocht welk product het beste bij de klant past. Er is bijvoorbeeld een hardloopbaan en een loopband in de winkel van 175 vierkante meter te vinden, waarvoor Runnersworld speciale analysesoftware heeft ontwikkeld. Op deze manier kan de klant persoonlijk advies krijgen over alles dat met hardlopen te maken heeft.

Populaire hardlooproutes

Het Runnersworld-filiaal langs het Amsterdamse Bos zit er al sinds zes jaar en is gevestigd langs veel populaire hardlooproutes. “We zijn blij met deze locatie waar lopers voor of na hun ronde eenvoudig terecht kunnen voor bijvoorbeeld antwoord op een hardloopvraag, een advies over een te lopen parcours of training of om een nieuw loopshirt aan te schaffen”,  vertelt eigenaar Bas Stigter, zoon van de Nederlandse langeafstandsloper Aart Stigter, in een persbericht. “De medewerkers zijn zelf ook enthousiaste sporters, die graag andere lopers verder helpen.”